Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Legutko i Antoszewski zwycięzcami Kia Lotos Race
kalendarz 20/07 2016

Legutko i Antoszewski zwycięzcami Kia Lotos Race

Wiadomości / Moto sport / News / Kia / slider

Pucharowe emocje na Lausitzringu.

Nad ranem w okolicach Lausitzringu spadł drobny deszcz, ale zanim wyścigowe Kia Picanto pojawiły się na torze, większość trasy była już sucha. Mechanicy nie musieli ani na szybko wprowadzać zmian w ustawieniach wyścigowych Kia Picanto, ani naprędce – tuż przed wyjazdem aut na tor – zmieniać opon do jazdy po mokrej nawierzchni. Najwięcej śladu po deszczu pozostało w okolicach pól startowych. Zawodnicy, którzy ruszali do wyścigu z pól zlokalizowanych po lewej stronie toru, ustawili Picanto na wilgotnej nawierzchni. Prawa, zewnętrzna część toru, przez którą przebiega linia wyścigowa, była sucha.

Gdy zgasły czerwone światła, z pierwszej linii idealnie ruszyli Albert Legutko i Paweł Wysmyk, którzy w takiej kolejności wjechali w pierwszy zakręt. Karol Urbaniak, ruszający z 5. pozycji, za jednym zamachem wyprzedził Kamila Serafina oraz Jana Antoszewskiego i błyskawicznie awansował na 3. miejsce. Do połowy stawki przez pierwszy zakręt zawodnicy przejechali gęsiego i bez problemów. Ta sztuka nie udała się jedynie Bartoszowi Paziewskiemu, ruszającemu do wyścigu z 9. pola startowego. Jego Picanto, uderzone przez samochód Przemysława Pytlaka, wykonało efektowny piruet, ale pozostało na torze. 14-latek – najmłodszy zawodnik w stawce – momentalnie wrócił do jazdy i dołączył do peletonu na 15. pozycji. Już po wyścigu, na podstawie zarejestrowanych on-boardów, sędziowie uznali, że kontakt obydwu aut był niepotrzebny i można go był uniknąć, dlatego Przemysław Pytlak został ukarany doliczeniem 25 karnych sekund do czasu wyścigu.

02 Kia jpg

Na początku okrążenia numer 3 Katarzyna Sakowska zbyt mocno opóźniła hamowanie przed pierwszym zakrętem i uderzyła w tył Picanto prowadzonego przez Marcina Ganowskiego. On pojechał dalej, ona – niestety – zatrzymała samochód na trawie i nie ukończyła wyścigu.

Podczas gdy Albert Legutko powoli, ale systematycznie odjeżdżał rywalom, za jego plecami aż pięciu zawodników walczyło o pozycję numer 2. Tej grupie przewodził Paweł Wysmyk, tuż za nim jechali Karol Urbaniak, Jan Antoszewski, Kamil Serafin i Damian Litwinowicz. W drugiej połowie stawki szalał Bartosz Paziewski, który na każdym okrążeniu mijał jednego zawodnika. Gdy wspiął się na 10. miejsce, doszło do groźnie wyglądającego wypadku między jego Picanto i samochodem prowadzonym przez Aleksandra Olejniczaka. Czarne Picanto Paziewskiego zatrzymało się na lewym boku. Na tor wyjechały samochód bezpieczeństwa, auto pomocy technicznej i karetka pogotowia. Na szczęście, zawodnikowi nic się nie stało. Od okrążenia numer 8 aż do końca wyścigu zawodnicy podróżowali za Safety Car’em. Jako pierwszy linię mety minął Albert Legutko, za nim – Paweł Wysmyk i Karol Urbaniak.

Krzysztof Tobiasz, szef ekipy obsługującej samochód Bartosza Paziewskiego, która już raz podczas tego weekendu – po dachowaniu w czasie piątkowych treningów – odbudowywała Picanto z numerem 88, podjął wyzwanie i bez wahania przystąpił do kolejnej odbudowy zniszczonego auta. Udało się i 14-latek mógł wystartować w drugim wyścigu.

Zgodnie z zapowiedziami meteorologów tuż przed startem drugiego wyścigu zaczął padać deszcz. Dyrektor zawodów zarządził lotny start. Po wykonaniu okrążenia formującego za Safety Car’em sznur wyścigowych Kia Picanto nie zatrzymał się na polach startowych, lecz jechał dalej. Na mokrej nawierzchni dobrze radził sobie lider klasyfikacji i zwycięzca wszystkich dotychczasowych wyścigów w tym sezonie Kia Lotos Race – Karol Urbaniak. Po pierwszym okrążeniu awansował z 4. miejsca na pierwsze i mocno odjechał rywalom. O drugie miejsce walczyli Kamil Serafin i Jan Antoszewski. Ten drugi już na początku czwartego kółka był na tyle blisko Urbaniaka, że postanowił go zaatakować. Mistrz Polski nie bronił się zaciekle i musiał uznać wyższość świetnie radzącego sobie na mokrej nawierzchni ambitnego 15-latka. Od tej chwili z każdym okrążeniem Jan Antoszewski w szybkim tempie oddalał się od Karola Urbaniaka i reszty zawodników.

03 Kia jpg

Od połowy wyścigu wszystko w czołówce wydawało się poukładane. Zdecydowanie prowadził Jan Antoszewski, daleko za nim podróżował Karol Urbaniak, potem Damian Litwinowicz i ścigający go zaciekle, Albert Legutko. W takiej kolejności pierwszych czterech zawodników osiągnęło metę drugiego wyścigu, przy czym przewaga Antoszewskiego nad Urbaniakiem wyniosła aż 15 s, a Urbaniaka nad Litwinowiczem – niecałe 7 s.

Po wyścigach powiedzieli:

Albert Legutko „Bardzo cieszę się z wygranej w pierwszym wyścigu, ale żałuję, że nie cisnąłem bardziej w drugim. Mogłem ukończyć ten wyścig na podium, ale za późno wziąłem się do roboty.”

Jan Antoszewski „Świetnie czuję się na mokrej nawierzchni, co wcześniej niejednokrotnie udowodniłem w kartingu. Teraz miałem okazję wykazać się również za kierownicą Kia Picanto. Od początku wiedziałem, że mam szansę dogonić Karola, ale nie myślałem, że odjadę mu aż tak daleko. On już się chyba nie ścigał i chciał bezpiecznie ukończyć wyścig.”  

Karol Urbaniak„Plan na ten weekend został wykonany. Zdobyłem sporo punktów i o to chodziło. Fakt, że nie wygrałem żadnego wyścigu nie jest istotny. Wciąż prowadzę w tym najważniejszym – o tytuł Mistrza Polski Kia Picanto 2016. To liczy się najbardziej.”

Zobacz podobne artykuły:

 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
kalendarz 17/04 2024

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
kalendarz 15/04 2024

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.