Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?
kalendarz 21/07 2018

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Używane / Porady

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.

Decyzja o zakupie samochodu w przypadku wielu świadomych kierowców poprzedzona bywa przeszukiwaniem raportów, opinii internetowych i zestawień. Teraz do grona źródeł dołącza „Ranking awaryjności samochodów według polskich mechaników”. Przygotowane niezależne zestawienie zawiera dane zebrane „u podstaw” – od 1300 polskich mechaników, do których do warsztatów na co dzień trafia większość modeli. To jedyna w kraju klasyfikacja tego typu.

Specyfiką naszego rankingu jest to, że dotyczy samochodów poruszających się po polskich drogach, a autorami są doświadczeni mechanicy. Dlatego w wynikach znajdziemy zarówno informacje burzące utarte mity, jak i potwierdzenie powszechnie znanych faktów. Jest też sporo branżowych ciekawostek skłaniających do dyskusji – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto. – Materiał bazuje na dużej próbie badawczej i odnosi się do typowych polskich realiów bardziej, niż zagraniczne rankingi – uzasadnia Tochowicz.

Pierwsza odsłona zestawienia dotyczyła modeli o wartości do ok. 10 tys. zł. Druga część to ocena pojazdów wartych około 10-20 tysięcy. Kolejna – zawierać będzie ostatnią grupę cenową (ok. 20-30 tys.) oraz całościową klasyfikację 50 modeli samochodów branych pod uwagę w rankingu.

Silna konkurencja w drugiej grupie cenowej

W pierwszej piątce najmniej awaryjnych modeli o wartości około 10-20 tys. zł konkurencja była dość wyrównana. Na czołowych pozycjach znalazły się kolejno: Toyota Yaris II (średnia ocen 4,9) oraz Audi A4 (B6 i B7), Toyota Avensis II, Volkswagen Polo IV 9N i Volkswagen Touran I (wszystkie z notą 4,6). Najniżej ocenione modele to Peugeot 307 (ogólna ocena 3,7), Mazda 6 I (nota 3,8) oraz Peugeot 407 (3,9). W autach z tego przedziału cenowego, według mechaników, najczęściej psują się elektryka oraz zawieszenie.

Najsłabsi w poszczególnych klasyfikacjach

Pod względem elektryki najbardziej awaryjny okazał się Peugeot 307 z niską notą 2,7. Właściciele tego modelu często borykają się, zdaniem badanych, z problemami takimi, jak wilgoć w elektronice, czy awarie cewki zapłonowej oraz z ogólnymi awariami elektroniki. Najsłabszymi modelami w klasyfikacjach dotyczących poszczególnych układów okazały się też Mazda 6 I (2,7 za karoserię, ze wskazaniem na częste szybkie rdzewienie nadkoli i korozję podwozia oraz dołu drzwi) oraz po raz kolejny Peugeot 307 (3,8 za napęd – tu ankietowani jako najczęstsze awarie wymieniali problemy z wtryskiwaczami i turbosprężarką w silnikach Diesla). Z kolei najwięcej problemów z zawieszeniem (nota 3,7) ma Audi A4 (B6 i B7), które otrzymało jednak dobrą średnią ocenę m.in. dzięki najwyższej w tej grupie cenowej ocenie cząstkowej (5,3 za karoserię).

Klasyfikacja ogólna – czy jest źle?

Mechanicy oceniali awaryjność różnych elementów samochodów aut w szkolnej skali 1-6. W ogólnej klasyfikacji, uwzględniającej wszystkie trzy grupy cenowe, najlepsze średnie oceny uzyskały: Honda Civic VIII i Toyota Yaris II – przyznano im notę 4,9, najgorsze natomiast okazały się Renault Scénic III i Renault Mégane III z ogólną średnią ocen 3,5.

Opracowując raport posłużyliśmy się szkolną skalą ocen i odnosząc się do tej terminologii można powiedzieć, że wszystkie uwzględnione w rankingu modele z lepszym lub gorszym wynikiem zdały egzamin. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach i niektóre elementy poszczególnych modeli pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego przed zakupem samochodu warto przeanalizować wiarygodne źródła i podjąć decyzję świadomie, żeby nasz nabytek nie okazał się skarbonką bez dna – uzupełnia Michał Tochowicz.

Szczegółowe wyniki badania można znaleźć na stronie www.profiauto.pl/raport


Tagi:
ranking awaryjności aut od 10 do 20 tys. zł, samochody w ocenie polskich mechaników, Toyota Yaris II, Audi A4 (B6 i B7), Toyota Avensis II, Volkswagen Polo IV 9N, Volkswagen Touran I, Peugeot 307, Mazda 6 I, Peugeot 407, Honda Civic VIII, Renault Scénic III, Renault Mégane III

Zobacz podobne artykuły:

Akumulator - Po letnich upałach nadchodzą mrozy
kalendarz 12/12 2018

Akumulator - Po letnich upałach nadchodzą mrozy

Warsztat / Porady

2018.12.12

40 proc. awarii samochodów jest spowodowanych niesprawnością akumulatora.
Jakie wybrać felgi?
kalendarz 11/12 2018

Jakie wybrać felgi?

Warsztat / Porady

2018.12.11

W okresie zimowym wielu kierowców zastanawia się nad tym, czy na zimę wymieniać felgi aluminiowe na stalowe. Można bowiem spotkać się nawet z opiniami, że można zimę przejeździć na alufelgach. Co wcale też takim złym rozwiąza...
BMW E39 (1995-2003)
kalendarz 09/12 2018

BMW E39 (1995-2003)

Używane

2018.12.09

Debiut każdej generacji BMW serii 5, to wydarzenie na skalę światową.
Najnowsze artykuły:
Audi na lodowym wyścigu GP Ice Race w Austrii

Audi na lodowym wyścigu GP Ice Race w Austrii

Wiadomości / Moto sport

2018.12.14

Audi RS 5 DTM i Audi e-tron FE04 na lodzie na oponach z kolcami.
Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?

Testy / Testy

2018.12.14

Nazwa budzi najlepsze wspomnienia. Każda z czterech generacji Mitsubishi Eclipse była w Polsce marzeniem.
Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części

Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części

Wiadomości / News

2018.12.14

Veyron to symbol luksusu i osiągów. I choć nie jest już produkowany, to nadal wzbudza emocje.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.