Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kto zasila Rajd Dakar?
kalendarz 12/01 2018

Kto zasila Rajd Dakar?

Ciekawostki

Największe imprezy motoryzacyjne przykuwają uwagę całego świata, jednak niewielu zdaje sobie sprawę, jak ogromnym wyzwaniem dla organizatorów jest dopięcie wszystkiego na ostatni guzik.

Rajd Dakar to najtrudniejszy i zarazem najpopularniejszy rajd terenowy świata. Od kilkudziesięciu lat impreza przyciąga setki śmiałków chcących spróbować swoich sił w rywalizacji z innymi kierowcami, własnymi słabościami, niedostępnym terenem i nie zawsze posłusznym sprzętem. W tym roku na liście startowej znalazło się aż 515 amatorów. Za zawodnikami wiernie podążają miliony kibiców obserwujący zmagania osobiście albo za pośrednictwem mediów. Ale Rajd Dakar to nie tylko zawodnicy i kibice. To również wielkie zaplecze logistyczne. W tym roku imprezę zabezpiecza 20 tys. policjantów i żołnierzy. Codziennie w obozowisku zajmującym powierzchnię 12 000 m kwadratowych meldują się prawie 3000 osób. Kierowcy, piloci, mechanicy, dziennikarze, medycy, pracownicy zaplecza technicznego – oni wszyscy potrzebują dostępu do energii elektrycznej.

Zapewnieniem dostępu do tego deficytowego w odległych, niedostępnych zakątkach świata zasobu zajęła się firma Himoinsa. Hiszpański producent podpisał oficjalne porozumienie z Amaury Sport Organisation, organizatorem imprezy i stał się jednym z partnerów 40. edycji Rajdu Dakar. Himoinsa dostarczyła do Ameryki Południowej osiem agregatów prądotwórczych. Zostały one przydzielone trzem zespołom, które podążając trasą rajdu, zapewniają dostęp do energii elektrycznej wszędzie tam, gdzie jest ona potrzebna. By zachować jak największą pewność dostaw prądu i umożliwić przygotowanie zaplecza technicznego przed przybyciem zawodników, specjaliści dostarczają urządzenia do dwóch obozowisk, do których kolejno mają dotrzeć uczestnicy rajdu.

Są to generatory HPCW-500 D5-6 Power Cube z silnikami Diesla FPT C13TE7 i prądnicami Cramaco. Urządzenia są przystosowane do wytwarzania prądu o różnych częstotliwościach – 60Hz, gdyż taka używana jest w Peru i 50Hz, z której korzysta się w Argentynie i Boliwii. Każde z nich jest w stanie wytworzyć moc od 503 kVA od 524 kVA, w zależności od częstotliwości. Agregaty są przystosowane do pracy w systemie równoległym i wyposażone w 875-litrowe zbiorniki paliwa, które w razie konieczności wspomogą dodatkowe, zewnętrzne zasobniki.

„Himoinsa jest nie od dziś związana z Rajdem Dakar i Ameryką Południową. Od lat wspieramy zawodników startujących w najtrudniejszym rajdzie świata, a rynek południowoamerykański jest dla nas niezwykle ważny i dobrze nam znany. Na całym świecie nasze agregaty są wykorzystywane przez lotniska, szpitale i inne instytucje. Sprzęt z logo Himoinsa znajdziemy również za kulisami największych wydarzeń kulturalnych i motoryzacyjnych, organizowanych na całym globie, w tym również w Polsce.  Zaangażowanie w 40. edycję Rajdu Dakar w roli partnera dostarczającego pewne źródło energii elektrycznej było więc dla nas czymś naturalnym. Na potrzeby tej niesamowitej rywalizacji wybraliśmy agregaty HPCW-500 D5-6 Power Cube. To sprzęt o kompaktowych rozmiarach, które ułatwiają jego transport i sprawną obsługę. Podobnie jak pozostałe nasze agregaty, jest przystosowany do pracy w każdych warunkach atmosferycznych, w temperaturach od -40 do 40 stopni Celsjusza” – mówi Marcin Miziak, dyrektor Himoinsa Polska.

Dostarczenie zaplecza sprzętowego to nie jedyna forma zaangażowania Himoinsy w najtrudniejszy rajd świata. Od 2005 r. przez kolejnych osiem lat hiszpańska firma sponsorowała zawodnika Miguela Puertasa, a w 2014 pod skrzydłami producenta utworzono pełnoprawny rajdowy zespół motocyklistów. W ubiegłym roku Gerard Farrés, motocyklista z zespołu Himoinsa Racing Team, zdobył trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej najtrudniejszego rajdu świata. W 40. edycji Rajdu Dakar hiszpańską ekipę reprezentują motocykliści Gerard Farrés, Iván Cervantes, Dani Oliveras, Rosa Romero i Marc Solà./oprac. ns/


Tagi:
Rajd Dakar, Himoinsa, zaplecze logistyczne Rajdu Dakar, Amaury Sport Organisation, agregaty prądotwórcze, Gerard Farrés, Iván Cervantes, Dani Oliveras, Rosa Romero, Marc Solà

Zobacz podobne artykuły:

Najstarsze Porsche 911
kalendarz 13/12 2017

Najstarsze Porsche 911

Wiadomości / Ciekawostki

2017.12.13

Po trzech latach renowacji Porsche Museum zaprezentowało jeden ze swoich najnowszych nabytków w swojej kolekcji – a jednocześnie jest to najstarszy egzemplarz „911-tki”.
Jaguar XE SV Project 8 – Najszybszy sedan na Nürburgringu
kalendarz 03/12 2017

Jaguar XE SV Project 8 – Najszybszy sedan na Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2017.12.03

600-konny model Jaguara pokonał Północną Pętle toru Nürburgring w czasie 7 min 21,23 s.
Ford GT i GT40 od LEGO
kalendarz 04/12 2016

Ford GT i GT40 od LEGO

Wiadomości / Ciekawostki

2016.12.04

Dwa słynne wyścigowe modele Forda dla najmłodszych. Obydwa modele brały udział w legendarnym wyścigu w Le Mans. Przypomnijmy, że Ford GT40 zwyciężył w Le Mans 24h w 1966 r., a Ford GT wygra...
Najnowsze artykuły:
Rajd Dakar 2018 – etap 9.

Rajd Dakar 2018 – etap 9.

Wiadomości / Moto sport

2018.01.17

Niespodziewany dzień przerwy na Dakarze.
Pierre Budar nowym szefem Citroën Racing

Pierre Budar nowym szefem Citroën Racing

Wiadomości / Moto sport

2018.01.17

Budar zastępuje na tym stanowisku Yves’a Matton.
Sześć na dziesięć dużych firm chce zrezygnować z diesla

Sześć na dziesięć dużych firm chce zrezygnować z diesla

Wiadomości / Gorące tematy

2018.01.17

Rynek flotowy systematycznie odwraca się od technologii Diesla.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.