Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Klasyki nad Jeziorem Bodeńskim
kalendarz 30/04 2014

Klasyki nad Jeziorem Bodeńskim

Moto fanatyk

1 maja rozpoczyna się trzecia edycja Bodensee Klassik.

Wśród uczestników imprezy nie zabraknie aut Skody. Trasa przygotowana dla klasycznych aut dookoła Jeziora Bodeńskiego, będzie liczyła 600 km. Codziennie punktem startu i mety będzie austriacki Bregenz. Samochody będą miały do pokonania malownicze trasy przez Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

„Bodensee Klassik jest jedną z najpiękniejszych i różnorodnych podróży dla samochodów zabytkowych” – mówi inż. Michal Velebný, koordynator warsztatu rekonstrukcji pojazdów przy Muzeum Skody. „Cztery pojazdy Skody, biorące udział w tym wydarzeniu, są prawdziwymi perełkami w naszej 119-letniej historii”.

Nad Jeziorem Bodeńskim pojawi się między innymi biorąca regularnie udział w rajdach samochodów klasycznych turkusowa Skoda Felicia z 1961 roku. Auto pochodzi z historycznej kolekcji w Mladá Boleslav. Kabriolet w układzie 2+2 ze swoimi charakterystycznymi kształtami jest jednym z najatrakcyjniejszych samochodów tego typu lat 60., coraz bardziej poszukiwanym przez kolekcjonerów. Dodajmy, że Felicia waży tylko 930 kg. Pojazd, napędzany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM i pojemności 1089 cm3, może rozpędzić się do 130 km/h.

Skoda 1101, lepiej znana jako „Tudor”, to z kolei ważny motoryzacyjny reprezentant marki z okresu powojennego. Wersja biorąca udział w Bodensee Klassik to specjalna, półotwarta odmiana modelu. Przez kilka lat od kwietnia 1948 roku pojazd służył w Ambasadzie Szwajcarii w Pradze, trafiając później w prywatne ręce. W 2005 roku został nabyty przez Muzeum Skody, gdzie został starannie odrestaurowany. 4-cylindrowy silnik samochodu generuje 32 KM mocy z 1089 cm3 poj.

Model 130 RS był jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych czeskiej marki późnych lat 70. i wczesnych 80. Na linii startu w Bregenz za kierownicą pojazdu zasiądzie niemiecki kierowca rajdowy Matthias Kahle. 130 RS była określana w swoich czasach jako „Porsche Wschodu”. Samochód odniósł między innymi podwójne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w 1977 r. i zdobył Mistrzostwo Europejskich Samochodów Turystycznych w 1981 r. Silnik ma moc 136 KM przy 8 500 obr./min. Prędkość maksymalna tego modelu wynosi 200 km/h.

Najmłodszym reprezentantem Skody w startującej stawce będzie model Rapid z 1984 r. Dwudrzwiowe coupe zostało całkowicie odbudowane w ubiegłym roku. Rapid tamtych czasów był jednym z aut Skody z silnikiem umieszczonym z tyłu. 4-cylindrowa benzynowa jednostka o poj. 1.3 zapewnia 58 KM.

Trzecia edycja Bodensee Klassik potrwa trzy dni, od 1 do 3 maja. Nie prędkość, a niezawodność i regularność decydują o końcowej pozycji. Rywalizacja jest otwarta dla pojazdów historycznych wyprodukowanych przed 1994 r./oprac. ns/

Foto: Skoda
 

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.