Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Klasyki w klasyku – 2. runda Motul HRSMP
kalendarz 20/04 2018

Klasyki w klasyku – 2. runda Motul HRSMP

Moto sport

Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski przenoszą się do Świdnicy.

Klasyczne auta rajdowe będzie można w najbliższy weekend podziwiać na jednych z najbardziej znanych polskich odcinków specjalnych, które tworzą trasę 46. edycji Rajdu Świdnickiego. Na 26 załóg czeka 8 odcinków specjalnych o łącznej długości 103 km. Niegdyś królujące na rajdowych trasach Audi, Fiaty, Subaru i Porsche rozpoczną jazdę już w sobotę 21 kwietnia od prologu zlokalizowanego w centrum Świdnicy.

Trasa, na której rywalizować będą załogi w samochodach historycznych po raz pierwszy będzie się w pełni pokrywać z odcinkami przygotowanymi dla uczestników Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP). Podniesie to znacząco prestiż cyklu, jak i jego stopień trudności, szczególnie, że najdłuższa zaplanowana próba liczyć będzie ponad 23 km. Dla samochodów, które nierzadko wyprodukowane były ponad 40 lat temu będzie to ogromne wyzwanie, ale również i nobilitacja – organizatorzy zaplanowali aż trzykrotny przejazd słynnych „patelni walimskich”, przy których tradycyjnie gromadzą się rajdowi kibice.

Lista zgłoszeń HRSMP zawiera 26 załóg w tym 6 startujących bez pomiaru czasu. Wśród nich znajduje się m.in. najszybszy podczas Memoriału w Wieliczce Michał Pryczek, który tym razem wystąpi swoim Subaru Imprezą 555 i jest już zgłoszony oficjalnie jako Subaru Historic Rally Team. Wśród aut czteronapędowych dołączą do nich chociażby zwycięzcy klasy FIA 4/E4 z Wieliczki, czyli Marek Suder i Jakub Matyjewicz (Ford Sierra Cosworth 4x4 w barwach zespołu Mariana Bublewicza), czy Adam Kacprzyk z Alicją Gnatowską w Lancii Delcie Integrale, którzy w ten sposób rozpoczną swój sezon startów w Motul HRSMP. Będzie to również otwarcie sezonu dla startujących Mazdą RX-7 Jacków: Ratyńskiego i Wierzbickiego, jak również dla Jerzego Smagały i Konrada Giergiela. Duet znany z występów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska pojedzie Hondą Civic.

Harmonogram 46. Rajdu Świdnickiego-Krause dla Motul HRSMP rozpoczyna się w sobotę 21 kwietnia o godzinie 17:30 od startu honorowego na świdnickim rynku. Następnie, o 20:03 pierwsza załoga cyklu ruszy do miejskiego Superoesu, którego trasa została znacząco zmodyfikowana względem ubiegłorocznej. Główna część rywalizacji odbędzie się w niedzielę. Drugi odcinek specjalny rozpocznie się o 9:30 i w trakcie tej pętli załogi pokonają trzy OS-y, w tym próbę „Walim-Zagórze”, która przebiega m.in. przez słynne brukowane „patelnie”. Stawka HRSMP powróci na serwis przy OSiR w Świdnicy tuż po 12:00, co da znakomitą szansę na to, by zobaczyć wszystkie rajdówki naraz, a nawet zamienić słowo z kierowcami i pilotami – pasjonatami rajdowej historii. Rajd zakończy pętla składająca się z czterech odcinków specjalnych, a ceremonia mety odbędzie się na świdnickim rynku o 17:20.

Wypowiedzi zawodników przed 46. Rajdem Świdnickim:

Adam Kacprzyk (Lancia Delta Integrale): – Na Rajdzie Świdnickim byłem wiele razy jako kibic i w tym roku po raz pierwszy pojawię się tam jako kierowca. Mam nadzieję, że będzie tak fajnie, jak podczas moich poprzednich wizyt. Na pewno dobrze będzie przejechać walimskie patelnie i postaram się, aby kibice mieli wyjątkowe widowisko. Planujemy starty w większości rajdów połączonych z RSMP, uzależniam to od dostępności czasu i także od mojej rodziny. Nie nastawiam się na przejechanie wszystkiego, gdyż po prostu nie dam rady tego czasowo pogodzić. Zobaczymy co z tego wyjdzie – na pewno chciałbym wystartować również w Rajdach Nadwiślańskim oraz Rzeszowskim.

Filip Stopa (BMW 318 iS):– Po emocjonującej pierwszej rundzie HRSMP stajemy na starcie Rajdu Świdnickiego, a walkę rozpoczniemy od sobotniego wieczornego odcinka specjalnego ulicami Świdnicy. W niedzielę od rana trasa rajdu przeniesie się na jakże piękne i bardzo wymagające odcinki Gór Sowich. Mam nadzieje ze rzetelna praca podczas piątkowego zapoznania z trasą pozwoli nam na szybkie i bezbłędne podróżowanie podczas rajdu. Trzymajcie kciuki.

Jerzy Smagała (Honda Civic) - Można powiedzieć, że na Rajd Świdnicki jadę trochę poeksperymentować. Po latach startów w mistrzostwach Śląska chcę zobaczyć, jak wyglądają Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Co prawda pojedziemy w HRSMP, jednak odcinki są dokładnie takie same, więc czeka nas nowe wyzwanie. Nie będziemy jechać turystycznie, jednak nie zamierzamy też szarżować – starty w rajdach okręgowych nauczyły mnie, że najważniejsze jest równe tempo. Jeśli się nie przesadza i nie popełnia błędów to wynik przychodzi sam.


Tagi:
Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2018, 2. runda Motul HRSMP, 46. Rajd Świdnicki

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.