Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kia Pro_cee'd 1.6 CRDi XL - Sportowiec na wyrost?
kalendarz 17/10 2014

Kia Pro_cee'd 1.6 CRDi XL - Sportowiec na wyrost?

Testy

Koreański koncern Kia przeszedł bardzo dużą zmianę. Wystarczyła zaledwie dekada. Obecnie producent bije się z mocnymi europejskimi potentatami. Wydaje się, że najnowszym modelem ma szanse jeszcze mocniej zaakcentować rywalizację. Ktoś kiedyś powiedział, że stworzenie auta stanowi kompromis pomiędzy lekkością i fantazją projektantów z cięciem kosztów ze strony księgowych. Ale cały sukces zależy w dużym stopniu od tych pierwszych. Zaskakuje kia-pro_cee-d-16-crdi-xl-sportowiec-na-wyrost_14294,14294_11Obecna generacja tego kompaktu może się podobać. Zaskakuje zresztą nie tylko wyglądem, ale również jakością. Pro_cee'd posiada ten sam rozstaw osi co pięciodrzwiowy hatchback. Bez zmian pozostała długość i szerokość. Udało się jednak obniżyć linię dachu o 4 centymetry oraz przesunąć lekko słupek środkowy. Tak powstało nadwozie typu hatchback przypominające coupe.   Wewnątrz docenimy jakość zastosowanych materiałów. Warto przy okazji zamówić deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników Kia Supervision Cluster. kia-pro_cee-d-16-crdi-xl-sportowiec-na-wyrost_14294,14294_22Bardzo dobrze leży w rękach kierownica ze sporą ilością przycisków. Jedynym zgrzytem jest fakt, że brakuje większego wyświetlacza od radioodbiornika w wyposażeniu standardowym. Jest dotykowy i ciężko się go obsługuje. Na wyposażeniu znajdziemy jednak  port USB. Z przodu możemy wygodnie zasiąść i podróżować. kia-pro_cee-d-16-crdi-xl-sportowiec-na-wyrost_14294,14294_10Nieco gorzej jest z tyłu, ale przecież model ten nie powstał po to, aby poruszała się nim cała rodzina. Długie, przednie drzwi oraz przesunięty środkowy słupek powodują, że trzeba bardzo uważać np. na parkingach aby nie uderzyć stojącego obok auta. Słowa pochwały należą się za to za bagażnik. Standardowe 380 litrów pojemności to bardzo przyzwoity wynik, jak na tę klasę samochodu. W trosce o komfort kia-pro_cee-d-16-crdi-xl-sportowiec-na-wyrost_14294,14294_23W porównaniu do wersji pięciodrzwiowej znacznie różni się praca zawieszenia. Wszystko za sprawą skróconego skoku amortyzatorów. Zawieszenie pracuje cicho i płynnie wybiera nierówności. Układ kierowniczy czasami ma tendencję do zbyt gwałtownego działania. Pod maską naszego auta pracował wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 128 KM. Jej praca jest nieco głośna a charakterystyczny klekot silnika wysokoprężnego przedostaje się do kabiny pojazdu. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 Nm nie zachęca do szybkiej jazdy. Słowa uznania należą się za niewielki apetyt na paliwo. W warunkach miejskich możemy uzyskać wynik na poziomie 6,5 litra. Ceny Pro_ceed'a zaczynają się od 57 450 zł (wersja benzynowa). Za naszą wersje silnikową zapłacimy od 68 540 zł (nasz egzemplarz został wyceniony na 87 040 zł).  Auto objęte jest 7-letnią gwarancją lub 150 000 km Paweł Pusz Zalety auta: -przykuwająca wzrok sylwetka -bogate wyposażenie -jakość wykonania -ergonomia -ekonomiczny silnik -precyzyjna skrzynia biegów -zestrojenie zawieszenia Wady auta: -głośna praca jednostki napędowej -mało sportowe osiągi -wysoka cena Podstawowe parametry techniczne Kia Pro_cee'd 1.6 CRDi XL: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4310/1780/1430 mm Silnik: wysokoprężny typu Common Rail Pojemność: 1582 cm3 Moc maksymalna: 128 KM przy 4000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 1900-2750 obr./min Osiągi (0-100 km/h): 10,9 s. Prędkość maksymalna: 197 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,2/3,8/4,3 l Pojemność bagażnika: 380 l Ceny: od 57 450 zł (wersja M 1.4 benzyna 100 KM) Cena auta prezentowanego: 87 040 zł

Galeria zdjęć:

[gallery ids="50562,50563,50564,50565,50566,50567,50568,50569,50570,50571,50572,50573,50574,50575,50576,50577"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.