Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kajetanowicz i Baran z pucharami za Mistrzostwo Europy
kalendarz 14/10 2016

Kajetanowicz i Baran z pucharami za Mistrzostwo Europy

Wiadomości / Moto sport / News / slider

Statuetka dla najlepszego kierowcy rajdowego Europy ponownie trafiła w ręce Kajetana Kajetanowicza.

Podobnie jak w ubiegłym roku, także na zakończenie sezonu 2016 Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran odebrali prestiżowe statuetki za wywalczony tytuł Rajdowych Mistrzów Europy. Tym razem polska załoga została nagrodzona w Limassol – tuż po Rajdzie Cypru, podczas gali wieńczącej 64. już sezon FIA ERC. Dzięki tegorocznemu sukcesowi Kajetanowicz dołączył do wąskiego grona zawodników, którzy obronili mistrzostwo Starego Kontynentu. Przed Polakiem dokonali tego jedynie Sobiesław Zasada, Bernard Darniche i Luca Rossetti. Poza trofeami indywidualnymi, na ceremonii wręczono także statuetkę dla LOTOS Rally Team, czyli najlepszego zespołu Rajdowych Mistrzostw Europy 2016.

01-kajet-jpg

To był skuteczny sezon Kajetanowicza i Barana - 5 z 7 rund ukończonych na podium i 22 punkty przewagi wywalczone w 7 najlepszych startach. Polacy punktowali we wszystkich 8 rundach mistrzostw, w których wystartowali, a 5 z nich ukończyli w pierwszej trójce, w tym 3 na drugim miejscu, a Rajd Rzeszowski - na pierwszym. Kluczem do tegorocznego sukcesu było wysokie tempo, jakie polscy mistrzowie prezentowali na rajdowych trasach FIA ERC 2016. Duet Kajetanowicz/Baran był najszybszy na 29 ze 103 (28 proc.) odcinków specjalnych, do których zawodnicy wystartowali w tym sezonie europejskiego czempionatu. Czasy w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej zawodnicy wywalczyli na 71 z 103 OS-ów (69. proc.). W końcowej klasyfikacji sezonu Kajetanowicz i Baran mają 22 punkty przewagi nad zdobywcami drugiego miejsca – rosyjskim duetem Łukjaniuk/Arnautow i 38 punktów więcej niż sklasyfikowani na trzecim miejscu Łotysze – Sirmacis i Simins. W klasyfikacji zespołowej LOTOS Rally Team kończy sezon na pierwszym miejscu, mając 28 punktów więcej niż Łotewska ekipa SRT (2. miejsce) i 68-punktową przewagę nad polskim zespołem C-Rally (3. miejsce).

02-kajet-jpg

Kajetan Kajetanowicz: Pierwszy tytuł Rajdowego Mistrza Europy był spełnieniem marzeń. Jednak wysiłek, jaki włożyliśmy w tegoroczną walkę sprawia, że również drugi triumf ma niesamowity smak. W tym sezonie mierzyliśmy się nie tylko z własnymi słabościami czy rywalami, którzy nie ustępowali nam tempem, ale także z niełatwymi sytuacjami, wystawiającymi nasze charaktery na próbę. Jako LOTOS Rally Team udźwignęliśmy jednak odpowiedzialność wiążącą się z naszymi ambicjami, oczekiwaniami kibiców i zaufaniem Grupy LOTOS, Cube.ITG oraz Driving Experience, którzy umożliwili nam wyruszenie w tę emocjonującą wyprawę po drugi tytuł Rajdowych Mistrzów Europy. Dlatego tym razem tytuł w klasyfikacji zespołowej daje mi dosłownie tyle samo satysfakcji co ten indywidualny, jednocześnie podnosząc poczucie jego potencjału.

Droga Kajetanowicza i Barana do tytułu Rajdowych Mistrzów Europy 2016: Rajd Wysp Kanaryjskich (10-12 marca, asfalt): 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 29 punktów, zwycięstwo w I etapie rajdu, 6 wygranych odcinków specjalnych. Rajd Irlandii (7-4 kwietnia, asfalt): 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 31 punktów, zwycięstwo w II etapie rajdu, 2 wygrane odcinki specjalne. Rajd Akropolu (6-8 maja, szuter): 8. miejsce w klasyfikacji generalnej, 11 punktów, zwycięstwo w II etapie rajdu, 8 wygranych odcinków specjalnych. Rajd Azorów (2-4 czerwca, szuter): 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 21 punktów, 4 wygrane odcinki specjalne. Rajd Estonii (15-17 lipca, szuter): 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 29 punktów, 12 odcinków specjalnych ukończonych na podium. Rajd Rzeszowski (4-6 sierpnia, asfalt): 1. miejsce w klasyfikacji generalnej, 39 punktów na 39 możliwych do zdobycia, zwycięstwo w obu etapach rajdu, 8 wygranych odcinków specjalnych. Rajd Barum (26-28 sierpnia, asfalt): 47. miejsce w klasyfikacji generalnej (po awarii), 6 punktów, 2. miejsce w II etapie rajdu, 3 odcinki specjalne ukończone na podium. Rajd Lipawy (16-18 września, szuter): 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 21 punktów, 4 odcinki ukończone na podium.

Sezon Kajetanowicza i Barana w liczbach: 187 punktów wywalczonych w 8 tegorocznych startach. 71 na 106 (67 proc.) odcinków specjalnych ukończonych w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej – wysokie i równe tempo Kajetana i Jarka w całym sezonie rajdowych ME. 5 z 8 rund FIA ERC ukończonych na podium. Na 27 proc. (29 na 106) odcinków specjalnych Kajetanowicz i Baran byli najszybsi. 1. miejsce w 25. Rajdzie Rzeszowskim. 106 odcinków specjalnych – łącznie 1661,56 km zaciętej walki o punkty. 3 rundy Mistrzostw ukończone na 2. miejscu (Rajd Wysp Kanaryjskich, Rajd Irlandii oraz Rajd Estonii). 22 punkty przewagi w końcowej klasyfikacji mistrzostw. 2. z rzędu zwycięstwo w najstarszym rajdowym cyklu na świecie. 103 - to łączna liczba odcinków specjalnych rund Mistrzostw Europy wygranych przez Kajetanowicza. 132,4 km/h – to średnia prędkość z najszybszego w tym sezonie odcinka pokonanego przez Kajetana i Jarka. 2. z rzędu triumf LOTOS Rally Team w klasyfikacji zespołowej Rajdowych Mistrzostw Europy; 4 zawodników (Zasada, Darniche, Rossetti i Kajetanowicz) w 64-letniej historii Rajdowych Mistrzostw Europy obroniło tytuł najlepszego kierowcy rajdowego Starego Kontynentu. 254 – to suma oesów rund FIA ERC, które Kajto ukończył w pierwszej trójce. 28 – to przewaga zespołu Kajetanowicza w końcowej klasyfikacji zespołowej FIA ERC 2016.

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Europy 2016: 1. Kajetanowicz/Baran (Polska) 181 pkt. 2. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 159 pkt. 3. Ralfs Sirmacis (Łotwa) 143 pkt. 4. Bryan Bouffier (Francja) 42 pkt. 5. Kołtun/Pleskot (Polska) 41 pkt. 6. Kopecky/Dresler (Czechy) 39 pkt. 7. Botka/Szeles (Węgry) 39 pkt. 8. Breen/Martin (Irlandia) 38 pkt. 9. Loix/Gitsels (Belgia) 38 pkt. 10. Jeets/Toom (Estonia) 38 pkt.

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.