Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jacy ludzie kupują jakie auta?
kalendarz 25/07 2016

Jacy ludzie kupują jakie auta?

Wiadomości / Ciekawostki / slider

Stereotypy potwierdzają się. Pewnie każdy kierowca słyszał pogląd mówiący o tym, że Mercedes to samochód dla starszych, BMW wybierają głównie młodzi poszukujący wrażeń, a klientami Porsche są osoby w średnim wieku, które już coś osiągnęły w życiu. Okazuje się jednak, że to wcale nie obiegowe opinie oparte na uprzedzeniach. Te stereotypy to prawda! Firma Check24 zajmująca się m.in. ubezpieczeniami komunikacyjnymi postanowiła sprawdzić czy preferencje dotyczące wyboru marek samochodów mają coś wspólnego z wiekiem kierowców. Korzystając z własnej bazy danych przygotowała raport, który zdaje się potwierdzać motoryzacyjne stereotypy. Jakie konkretnie? Otóż Mercedesa rzeczywiście wybierają głównie ludzie starzy - właśnie dlatego autom z gwiazdą na masce przypadła wysoka, czwarta pozycja na liście. O ile średni wiek nabywców samochodów ze Stuttgartu został określony przez Check24 na nieco ponad 47 lat, o tyle aż 17 procent klientów marki ma więcej niż 70 lat. Powyżej sześćdziesiątego roku życia jest aż jedna czwarta posiadaczy Mercedesów. Stereotyp samochodu dla starszego pana zdaje się też potwierdzać Jaguar i Dacia. Brytyjska marka zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu, a jej klienci mają zazwyczaj prawie 49 lat. Z wiekiem na poziomie nieco ponad 48 lat drugą pozycję zajęła Dacia. Czemu Porsche trafiło na trzecie miejsce listy? W tym przypadku przyczyna może być całkowicie inna. Porsche są drogie i wyrafinowane. Żeby kupić taki samochód trzeba być zatem nie tyle starym, co po prostu bogatym. A skoro sukces zawodowy zazwyczaj osiąga się dopiero po czterdziestce, nie ma się co dziwić że średni wiek kierowcy Porsche to 48 lat. Mercedes dla staruszków, z BMW natomiast się wyrasta! Z wyników analizy opracowanej przez Check24 nie będą zadowoleni właściciele BMW. Bawarskie samochody mają trzecią w kolejności, najmłodszą grupę nabywców. Kierowca auta z monachijskich zakładów ma średnio 41 lat i jest o zaledwie kilkanaście miesięcy starszy od statystycznie najmłodszego kierowcy Seata. Co później? Prawdopodobnie kierowcy BMW wyrastają i decydują się na model bardziej dojrzały. Stereotyp potwierdził też Fiat i Alfa Romeo. Modele takie jak Stilo i 147 mają bardzo młodą grupę kierowców - młodsze osoby jeżdżą wyłącznie Seatem Leonem i Ibizą oraz VW Scirocco. Kierowcy przed czterdziestką lubują się we włoskich autach, ponieważ te są miłe dla oka. Dodatkowo okazują się tanie, a w tym wieku argument ten ma wyjątkowo wysoką wartość. Zestawienie nie potwierdza jednak wszystkich stereotypów - część wręcz obala. Jedno z większych zaskoczeń dotyczy Skody. Dla marki nie znalazło się miejsce w pierwszej piątce listy. A to o tyle dziwne, że ponad dekadę temu czeska firma była uważana za producenta szczególnie cenionego wśród osób starszych. Dzisiaj jej wizerunek najwyraźniej mocno zmienił się, a wszystko za sprawą wymiany palety modelowej i nowej linii stylistycznej. Skoda postawiła na nowoczesne nadwozia i zaawansowaną technologię. A to czynniki, które pozwoliły jej wpisać się w gust dużo młodszej grupy klientów. Młodszej oczywiście nie oznacza bardzo młodej. Mowa raczej o doświadczonych kierowcach w średnim wieku, którzy potrzebują praktycznego auta na co dzień i rodzinne wyjazdy. Jedynym modelem, który wyłamuje się z czeskiego schematu jest Yeti. Średni wiek posiadacza tego SUV-a to 53 lata. Zaniżanie średniej łatwo jednak wyjaśnić. Yeti jest modelem ze starej kadry. Czesi nie zdążyli go jeszcze całkowicie zmodernizować, a to oznacza, że nadal jest formatowany pod całkowicie inną grupę odbiorców. Okazuje się, że motoryzacyjne stereotypy nie są wcale krzywdzącymi opiniami formułowanymi przez ludzi rządzonymi przez schematy. Mają więcej wspólnego z rzeczywistością, niż na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. Oczywiście nie należy do nich podchodzić absolutnie dogmatycznie. Życie nie znosi stałości, a to oznacza, że pewne klisze z czasem zmieniają się. W ten sposób jednak tworzą pole do popisu dla tworzenia nowych.

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.