Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle - Czy to ma sens?
kalendarz 17/10 2014

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle - Czy to ma sens?

Testy / Honda

Duży crossover z małym silnikiem – ciekawa konfiguracja. Czy przy okazji jest to alternatywa dla innych wersji modelu Hondy?

Niewątpliwie dzisiejsze czasy powodują, że klientela na rynku motoryzacyjnym ma coraz większe wymagania. Co ciekawe, prowadzi to czasami do porzucenia lepszych osiągów i napędu na obie osie na rzecz stworzenia auta jeszcze bardziej ekonomicznego. Tak właśnie stało się z Hondą CR-V napędzaną wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1.6 – litra, który generuje moc 120 KM. Dotychczas Honda występowała na rynku z benzynową jednostką 2.0 i-VTEC (155 KM i 192 Nm) oraz wysokoprężną 2.2 i-DTEC (150 KM i 350 Nm). Silnik, który trafił do naszego auta stanowi  swego rodzaju kompromis. Jednostka została zaprojektowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i znana jest chociażby z modelu Civic. Nowy diesel wytwarzany jest w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon. CR-V w tej wersji jest jednocześnie kolejnym modelem Hondy, który otrzymał silnik z serii "Earth Dreams Technology".

Optymalne rozwiązanie

Co ważne CR-V 1.6 i-DTEC jest o 116 kg lżejszy od wersji 2.2 i-DTEC. Zaletą jest także niskie zużycie paliwa oraz emisja CO2 poniżej 120 g/km. Ponadto inżynierom Hondy dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów, udało się zredukować masę całkowitą silnika o 47 kg w stosunku do jednostki 2.2 i-DTEC. Poruszając się Hondą wyczuć można mniejszą w stosunku do mocniejszego diesla moc jednostki wysokoprężnej. Przyspieszenie do 100 km/h trwa o 1,5 sekundy dłużej (11,2 s.), ale największą zaletą jednostki jest niewielki apetyt na paliwo. Przy okazji jednostki napędowej skupiłbym się  na jeszcze jednej kwestii. Choć moc auta jest stosunkowo niewielka, to maksymalny moment obrotowy jest imponujący (300 Nm). To z kolei sprawia, że CR-V żyje już poniżej 2000 obr./min i praktycznie do końca zakresu obrotomierza. Z jednostką współpracuje 6-biegowa manualna i precyzyjna skrzynia biegów.

Rekordowo oszczędny

Producent zapewnia, że w cyklu miejskim pojazd potrzebuje zaledwie 4,8 l/ 100 km (o 2 litry mniej od mocniejszego diesla). Nam udało się osiągnąć rezultat 5,5 l/100 km, co i tak jest doskonałym wynikiem, biorąc pod uwagę chociażby masę pojazdu (prawie 1600 kg). 120-konny CR-V na jednym baku może pokonać dystans ponad 1000 km, w czym pomaga również opracowany przez Hondę tryb ECON i system Eco Assist. Po naciśnięciu przycisku ECON układ odpowiednio dostosowuje działanie przepustnicy i klimatyzacji, aby zminimalizować zużycie paliwa. Za ekologiczną jazdę kierowca jest „nagradzany” zielonym listkiem, który wyświetlany jest na desce rozdzielczej. Ponadto CR-V otrzymał standardowo system Stop-Start.

Przestronnie i komfortowo

CR-V jest przedstawicielem rodzinnego auta, które imponuje  przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Japoński koncern przez lata przyzwyczaił nas do tego, że nie możemy narzekać na ergonomię. Tak samo jest i tym razem. Jak przystało na auto rodzinne, zadbano  o uchwyty na napoje i praktyczne schowki. Nawet wysocy pasażerowie nie mają prawa, narzekać na brak miejsca. Przednie fotele, zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Deska rozdzielcza z 5-calowym wyświetlaczem i-MID (Multi-Information Display) otrzymała nowy wystrój. I-MID obsługuje zestaw audio, telefon i kamerę cofania. Tradycyjnie jakość wykonania, stoi na wysokim poziomie, choć do twardych plastików zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Podobnie ma się rzecz z wyposażeniem, które jest bogate. Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat, elektrycznie regulowane fotele, szyby i lusterka, tempomat, tapicerka (Skóra+Alcantara), skórzana kierownica i drążek zmiany biegów, 6 poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, system stabilizacji jazdy z przyczepą, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, system monitorowania ciśnienia w oponach, ISOfix, czujnik deszczu, czujnik zmroku, reflektory biksenonowe z doświetlaniem zakrętów i asystentem świateł drogowych, światła do jazdy dziennej LED to tylko niektóre przykłady. Wysoki jest komfort podróżowania, zaś pozycja za kierownicą wpływa na bardzo dobrą widoczność dookoła i wystarczającą dla statystycznej rodziny ilość miejsca zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie. Docenimy przy okazji największy w klasie bagażnik – 589 litrów. Gdybyśmy chcieli powiększyć przestrzeń bagażową, to możemy to zrobić jednym ruchem ręki . W bagażniku zmieszczą się teraz nawet dwa rowery górskie. Po złożeniu tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do gigantycznych 1648 l. W porównaniu do mocniejszego diesla z napędem na obie osie, konstruktorom udało się obniżyć masę własną o ponad 100 kg. Pomimo jedynie przedniego napędu Honda jeździ bardzo pewnie i łatwo ustawia się na kierunek jazdy. Nawet przy ostrzejszych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością przednia oś wchodzi w łuk, a tył wędruje za nią. Czy warto wybrać słabszego diesla napędzanego napędem na jedną oś? Niewątpliwie CR-V w ten sposób skonfigurowany ma szereg zalet. Po pierwsze jest tańszy po ponad 20 000 zł. Po drugie, czy w tego typu autach naprawdę zawsze wymagany jest napęd na obie osie, skoro są jedynie miejskimi SUV-ami?

Paweł Pusz

Zalety auta:

-atrakcyjna stylizacja

-przestronne wnętrze

-obszerny bagażnik

-funkcjonalność

-komfort podróżowania

-rewelacyjnie oszczędny silnik wysokoprężny

-prowadzenie

-jakość wykonania

-bogate wyposażenie

-bezpieczna konstrukcja

Wady auta:

-widoczność do tyłu

-nadal wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Hondy CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle:

Wymiary (dług./szer./wys.) - 4570/2096/1685 mm

Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany

Pojemność: 1597 cm3 Maksymalna moc: 120 KM przy 4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 2000 obr/min

Osiągi: (0-100 km/h) – 11,2 s.

Prędkość maksymalna: 182 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 4,8/ 4,3 / 4,5 l/100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 58 l

Pojemność bagażnika: 589 - 1648 l

Masa własna: 1541-1600 kg

Cena od: 90 800 zł (wersja 2.0 2WD S)

Cena auta testowanego: 127 900 zł


Tagi:
Honda CR-V, CR-V diesel, Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
kalendarz 28/03 2024

"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024

Wiadomości / News

2024.03.28

Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.
„Elektryzująca” wizyta Verstappena za kierownicą Hondy e:Ny1 u młodych rajdowców
kalendarz 29/02 2024

„Elektryzująca” wizyta Verstappena za kierownicą Hondy e:Ny1 u młodych rajdowców

Wiadomości / News

2024.02.29

Trzykrotny mistrz świata Formuły 1 zrobił niespodziankę młodym kierowcom gokartów w pobliżu siedziby Oracle Red Bull Racing.

Firmy z branży

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.