Historyki na torze biathlonowym– 3. runda Motul HRSMP
52. Rajd Dolnośląski to również trzecia runda Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Organizatorzy rajdu przygotowali półtora dnia rywalizacji. W tym czasie zostaną rozegrane m.in. dwa odcinki specjalne przejeżdżane po zachodzie słońca i cztery przejazdy próby zlokalizowanej w kompleksie biathlonowym Duszniki Arena. Lista zgłoszeń Motul HRSMP liczy 30 załóg, z czego dwie z nich pojadą bez pomiaru czasu.
Kalendarz tegorocznych Motul HRSMP, pozwala legendarnym samochodom rajdowym, jak i ich kierowcom i pilotom – pasjonatom sportu – sprawdzić się w bardzo wymagających zawodach, których trasy prowadzą po dobrze znanym z historii polskich rajdów odcinkach specjalnych. Nie inaczej będzie podczas 52. Rajdu Dolnośląskiego, który odbędzie się w dniach 19-20 maja i prowadzi po drogach Kotliny Kłodzkiej. Zawodnicy mają przed sobą nie tylko pozytywnie przyjętą, zeszłoroczną nowinkę – odcinek „Duszniki Arena” wytyczony w kompleksie przeznaczonym m.in. dla biathlonistów, ale także klasyczny odcinek specjalny z Orłowca do Złotego Stoku. Co ciekawe, ta próba pamięta czasy, gdy ścigające się w HRSMP rajdówki były zupełnymi nowościami i marzeniem wielu kierowców rajdowych.
Na liście zgłoszeń znajduje się wiele dobrze znanych fanom Motul HRSMP załóg, ale wprawne oko dostrzeże kilka zmian. Jako Bosch Service Rally Team zgłoszeni są już nie tylko załogi Suder/Matyjewicz (Ford Sierra Cosworth 4x4) i Polak/Gargas (Audi B2 Coupe Quattro), ale także Elefant (BMW 318 iS) oraz Hoffman/Barłoga (SAAB 96 V4 Rally) tworząc wespół z M&C Historic Rally Team najbardziej liczny zespół w stawce. A skoro o nim mowa, to w jego barwach zobaczymy faworytów do zwycięstwa, czyli liderów HRSMP – Piotra Zaleskiego i Jacka Gruszczyńskiego (Porsche 911 SC RS), a także dzielnie walczących z usterką podczas poprzedniego Rajdu Świdnickiego Roberta Lutego z Dariuszem Gurdziołkiem (Subaru Legacy). Tempo rywalizacji nadawała jednak pewnie będzie Subaru Impreza 555 Michała Pryczka, na którego prawy fotel powraca jego ojciec, Jacek. Złą passę będą chcieli z pewnością przełamać zarówno Krzysztof i Mateusz Głowalowie (Mazda 323 GTX), jak i Arkadiusz Kula z Jarosławem Janaszem (Renault Megane Maxi), którzy w dotychczasowych startach notowali bardzo dobre czasy, ale nie docierali do mety. Bez pomiaru czasu trasę 52. Rajdu Dolnośląskiego pokona debiutant HRSMP– Marcin Leśnik jadący w parze z Kornelem Grabskim (Renault 11 Turbo), a także Krzysztof Guzowski z Agnieszką Załęcką (Renault Clio 16S), którego wraz z dwoma innymi pilotami już oglądaliśmy na trasach HRSMP.
Stawka Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wystartuje w sobotę 19 maja o godz. 13:30 z rynku w Dusznikach–Zdroju. Stamtąd zawodnicy pojadą na trzy odcinki specjalne, w tym pierwszy przejazd próby „Duszniki Arena”. Serwis rozpocznie się o 17:50, a następnie zaplanowano powtórkę popołudniowych odcinków, zakończoną kolejnym, bardzo późnym serwisem, już po 22:35. Niedziela składać się będzie z pięciu prób – dwóch rano i kończącej rajd sekcji, na którą złożą się trzy odcinki specjalne. Oficjalna ceremonia mety odbędzie się na rynku w Dusznikach–Zdroju o 16:45./oprac. ns/
Wypowiedzi zawodników przed 52. Rajdem Dolnośląskim:
Wojciech Bazarnik (Toyota Celica GT–Four):
–To będzie moja pierwsza tegoroczna runda. Niestety dwie wcześniejsze musiałem odpuścić z powodu kolizji terminów. Teraz jednak udało się wszystko zgrać czasowo. Licencję posiadam od 1968 roku. Startowałem w tamtych czasach z Sobkiem Zasadą, Krzyśkiem Komornickim, Maćkiem Stawowiakiem. To moje czasy. Ścigałem się z nimi, a później jak to często w życiu bywa trzeba było zrobić przerwę, aby się zająć rodziną. Wróciłem do tego jednak, bo jak to Zasada mówił: „Z tego się nie wyrasta”. Andrzej Wodziński namówił mnie na start i okazało się, że coś tam jednak z umiejętności zostało. Jechałem w Rajdzie Barbórka dwa lata temu i zakwalifikowałem się na Karową, a żeby to zrobić trzeba wykręcić czas w czołowej trzydziestce. Przez to postanowiłem wrócić i może jeszcze parę lat się pościgać. Mam nadzieję, że uda się wystartować w całym cyklu HRSMP.
Marcin Grzelewski (Ford Escort RS 2000 MK II):
- Zaliczamy opóźniony start, pierwszy po mniej-więcej półrocznej przerwie od rajdów. Wystąpimy w tym samym samochodzie co poprzednio, ale po drobnych modyfikacjach. Naszym celem jest obronienie tytułu w klasie pojemnościowej i próba gonienia lidera w generalce historycznej, czyli Piotra Zaleskiego w Porsche. Moja przerwa wynikała z kwestii budżetowych i chciałbym bardzo podziękować za wsparcie firmom Bolix i Spectra Lighting, dzięki którym praktycznie w ostatniej chwili wysłaliśmy zgłoszenie na Rajd Dolnośląski.
Zobacz podobne artykuły:
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA
Wiadomości / Moto sport
2024.04.13
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15