Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Górskie drogi wyzwaniem dla kierowców
kalendarz 18/02 2016

Górskie drogi wyzwaniem dla kierowców

Bezpieczeństwo / Porady / slider

Wyjeżdżasz w góry samochodem? Pamiętaj, że ważne są nie tylko dobre opony zimowe. Aby oszczędzić sobie przykrych niespodzianek, trzeba się przygotować. I nie chodzi tu jedynie o zaplanowanie zimowej trasy. Po pierwsze: pakowanie. Sprzętu zimowego nigdy nie bierzmy do auta. W niektórych krajach możemy zapłacić za to słony mandat. Do przewożenia tego sprzętu służy boks dachowy – po umieszczeniu go na aucie sprawdźmy, czy został solidnie zamocowany. Co ważne, nie wkładajmy do niego najcięższych bagaży. Wszelkie przedmioty znajdujące się w środku pojazdu, takie jak termos, laptop czy urządzenie nawigacyjne, również powinny być stabilnie umocowane. W trakcie gwałtowniejszych manewrów, np. hamowania, mogą spowodować obrażenia, a nawet być przyczyną zgonu. Nie zapominajmy też, że ogrzewanie w samochodzie mamy nie po to, by jechać w krępujących kurtkach – zdejmijmy je. Trasę starajmy się pokonywać za dnia. Jeżeli zapadnie zmrok, ważne, aby samochód miał czyste szyby i oświetlenie. W czasie jazdy bacznie obserwujmy znaki, szczególnie w wysokich górach, gdzie bardzo często są strome podjazdy i ostre zakręty. „Warto dobrać bieg stosownie do wzniesienia – najczęściej będzie to drugi bieg – i już nie redukować. Jeśli jednak musimy, zróbmy to sprawnie i na prostym odcinku drogi” – radzi w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Mariusz Stuszewski, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy. „Z góry należy jechać zawsze na biegu, nie na luzie. Silnik ma być cały czas spięty z kołami napędzanymi. Nie wolno się rozpędzać. Pamiętajmy, że gdy widzimy pojazd jadący z naprzeciwka, a mamy tzw. mijankę, zawsze pierwszeństwo ma ten kierowca, który jedzie pod górę, bo jak się zatrzyma, może już nie ruszyć” – dodaje ekspert. źródło: infoWire.pl

Zobacz podobne artykuły:

 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?
kalendarz 21/07 2018

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło
kalendarz 19/07 2018

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…
Ryzyko śmierci na naszych drogach jest około cztery razy większe niż w Norwegii
kalendarz 16/07 2018

Ryzyko śmierci na naszych drogach jest około cztery razy większe niż w Norwegii

Warsztat / Bezpieczeństwo

2018.07.16

Polska ma najwyższy wskaźnik śmiertelnych ofiar wypadków na miliard przejechanych kilometrów w Europie.
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Wiadomości / News

2018.07.22

Tetsuya Tada, szef zespołu projektantów zdradził kilka informacji na temat nowej Supry.
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.