Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Górskie drogi wyzwaniem dla kierowców
kalendarz 18/02 2016

Górskie drogi wyzwaniem dla kierowców

Bezpieczeństwo / Porady / slider

Wyjeżdżasz w góry samochodem? Pamiętaj, że ważne są nie tylko dobre opony zimowe. Aby oszczędzić sobie przykrych niespodzianek, trzeba się przygotować. I nie chodzi tu jedynie o zaplanowanie zimowej trasy. Po pierwsze: pakowanie. Sprzętu zimowego nigdy nie bierzmy do auta. W niektórych krajach możemy zapłacić za to słony mandat. Do przewożenia tego sprzętu służy boks dachowy – po umieszczeniu go na aucie sprawdźmy, czy został solidnie zamocowany. Co ważne, nie wkładajmy do niego najcięższych bagaży. Wszelkie przedmioty znajdujące się w środku pojazdu, takie jak termos, laptop czy urządzenie nawigacyjne, również powinny być stabilnie umocowane. W trakcie gwałtowniejszych manewrów, np. hamowania, mogą spowodować obrażenia, a nawet być przyczyną zgonu. Nie zapominajmy też, że ogrzewanie w samochodzie mamy nie po to, by jechać w krępujących kurtkach – zdejmijmy je. Trasę starajmy się pokonywać za dnia. Jeżeli zapadnie zmrok, ważne, aby samochód miał czyste szyby i oświetlenie. W czasie jazdy bacznie obserwujmy znaki, szczególnie w wysokich górach, gdzie bardzo często są strome podjazdy i ostre zakręty. „Warto dobrać bieg stosownie do wzniesienia – najczęściej będzie to drugi bieg – i już nie redukować. Jeśli jednak musimy, zróbmy to sprawnie i na prostym odcinku drogi” – radzi w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Mariusz Stuszewski, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy. „Z góry należy jechać zawsze na biegu, nie na luzie. Silnik ma być cały czas spięty z kołami napędzanymi. Nie wolno się rozpędzać. Pamiętajmy, że gdy widzimy pojazd jadący z naprzeciwka, a mamy tzw. mijankę, zawsze pierwszeństwo ma ten kierowca, który jedzie pod górę, bo jak się zatrzyma, może już nie ruszyć” – dodaje ekspert. źródło: infoWire.pl

Zobacz podobne artykuły:

Napęd 4x4 nie skraca drogi hamowania na oblodzonej nawierzchni
kalendarz 17/12 2017

Napęd 4x4 nie skraca drogi hamowania na oblodzonej nawierzchni

Warsztat / Porady

2017.12.17

Część kierowców posiadających SUV-y z napędem 4x4 uważa, że podczas zimy poradzą sobie bez opon zimowych, czy całorocznych z homologacją zimową.
Używana instalacja LPG - czy wolno i dlaczego nie?
kalendarz 15/12 2017

Używana instalacja LPG - czy wolno i dlaczego nie?

Warsztat / Porady

2017.12.15

W dyskusjach prywatnych i internetowych często spotykamy się z zaskoczeniem rozmówców w reakcji na informację, że używanej instalacji gazowej nie można przełożyć z jednego samochodu do drugiego.
Zanim nadejdzie prawdziwa zima sprawdź akumulator
kalendarz 09/12 2017

Zanim nadejdzie prawdziwa zima sprawdź akumulator

Warsztat / Porady

2017.12.09

Sprawdzenie akumulatora jest niezbędnym elementem przygotowań auta do zimy.
Najnowsze artykuły:
Rajd Dakar 2018 – etap 13.

Rajd Dakar 2018 – etap 13.

Wiadomości / Moto sport

2018.01.21

Przygoński i Giemza awansują.
Będzie Lexus LC - kabriolet

Będzie Lexus LC - kabriolet

Wiadomości / News

2018.01.20

Brytyjski magazyn Auto Express, powołując się na źródło wewnątrz firmy, informuje, iż zapadła już decyzja o opracowaniu wersji flagowego coupe Lexus LC z otwieranym dachem.
Rajd Dakar 2018 – etap 12.

Rajd Dakar 2018 – etap 12.

Wiadomości / Moto sport

2018.01.20

Przygoński utrzymuje szóste miejsce.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.