Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport – Wyjątkowe spotkanie
kalendarz 24/03 2016

Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport – Wyjątkowe spotkanie

Wiadomości / Prezentacje / Volkswagen / nowe auta / slider

Najmnocniejsze Golfy GTI spotkały się na portugalskim torze wyścigowym w Portimao. Te dwie ikony - Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport są modelami jubileuszowymi, obydwa też mają specjalne elementy wystroju wnętrza. Na tym jednak kończą się ich podobieństwa. Pierwszy z nich to Golf GTI Pirelli, wyprodukowany w 1983 r., napędzany 112-konnym silnikiem, drugi to najnowsza propozycja koncernu VW - jubileuszowy Golf GTI Clubsport dysponujący mocą 265 KM. Portimao, tor wyścigowy na południu Portugalii, stał się idealnym miejscem, w którym te dwa modele mogły się zmierzyć. Golf GTI Pirelli z silnikiem 1.8 ma rozwiązania techniczne z roku 1983, wtedy po raz pierwszy zjechał z taśmy w ramach limitowanej edycji specjalnej, krótko przed zakończeniem produkcji Golfa I GTI.  Ówczesny posiadacz tego auta mógł zadawać szyku. Dziś również wzbudzałby spore zainteresowanie. Jednak moc 112 KM dziś już na nikim nie robi wrażenia, ponieważ podobną lub wyższą mocą dysponują samochody segmentu B i to nie w usportowionej wersji. Najnowszy Golf GTI Clubsport został przygotowany z okazji przypadających w tym roku 40. urodzin słynnego hot-hatch’a. Dwulitrowy,15 Golfy jpg 265-konny silnik TSI tego auta w podstawowym trybie pracy uzyskuje moment obrotowy równy 350 Nm. Szczególną cechą najnowszego modelu jubileuszowego jest jednak działająca czasowo funkcja boost, podnosząca na maksymalnie 10 sekund moc jednostki napędowej do 290 KM, a moment obrotowy do 380 Nm. Funkcję tę aktywuje się poprzez wykonanie kick-downu pedałem gazu. Dzięki funkcji boost samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s i jest najmocniejszym modelem spośród wszystkich seryjnych Golfów GTI w historii. Wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG ma dodatkowo funkcję „launch-control”, która – podobnie jak to ma miejsce w samochodach biorących udział w sportach motorowych – kontroluje start auta umożliwiając maksymalnie szybkie i efektywne ruszenie. Oprócz wzmocnionej jednostki napędowej, Golf GTI Clubsport otrzymał również nieco inną stylistykę. Samochód w tej wersji otrzymał nowy przedni zderzak, a z tyłu spoiler oraz dyfuzor. W ofercie (za dopłatą) znajdują się opony typu semi slick, dopuszczone do użytkowania na zwykłych drogach. Nie zapomniano także o ergonomii – do Golfa GTI Clubsport można wybrać seryjne sportowe, w pełni kubełkowe fotele lub też klasyczne sportowe fotele GTI. Nabywcy mogą również wybrać odmianę z dwubarwnym nadwoziem. Golf GTI Clubsport i Golf GTI Pirelli nie są jedynymi modelami produkowanymi w limitowanych edycjach. VW przygotowywał jubileuszowe wersje również na 20., 25., 30. i 35. urodziny GTI. Samochód w najbliższym czasie znajdzie się również w polskim cenniku. Powinien być tańszy od 300-konnego Golfa R. Norbert Szwarc

[gallery ids="56811,56812,56813,56814,56815,56816,56817,56818,56819,56820,56821,56822,56823,56825,56826,56827"]

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.