Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Mustang GT - Prawdziwy brutal
kalendarz 07/12 2016

Ford Mustang GT - Prawdziwy brutal

Testy / Ford / slider

Tylny napęd, manualna skrzynia biegów, 421 koni mechanicznych, wolnossące V8 oraz żywa legenda. To powoduje, że obok Mustanga GT nie możemy przejść obojętnie. Również z uwagi na fakt, że to najtańsze auto o takiej mocy na rynku.

Mustang przeczy wszelkim stereotypom. Choć musi najpierw zmierzyć się z kilkoma. Chociażby z takim, że amerykańska motoryzacja musi być gorszej jakości. Jednakże nasz bohater zaprzecza temu stereotypowi. O tym, że auto przyciąga wzrok powodując przyspieszone bicie serca, wszyscy wiemy. Zresztą już w momencie debiutu na rynku w latach sześćdziesiątych XX wieku miała miejsce sytuacja, która obrosła już w legendę. Ponoć o pierwsze Mustangi odbyła się wręcz walka na pięści  pomiędzy zainteresowanymi nabywcami. To wszystko działo się u jednego z dilerów. To tylko wzmogło powstanie legendy, którą model ten owiany jest do dnia dzisiejszego. Legenda ze szczyptą współczesności Wielu osobom auta amerykańskie kojarzą się z pojazdami, które w porównaniu do aut europejskich nie posiadają konkurencyjnych walorów jezdnych i ustępują pod kątem wykonania. Dodatkowo pochłaniają duże ilości paliwa i jeżdżą tylko ,,na wprost”. Nasz bohater zaprzecza tym stereotypom. Z zewnątrz mogą podobać się muskularne kształty. Auta sprawia wrażenie, że drzemie w nim moc, zaś naklejka na przednich błotnikach 5.0 odkrywa pojemność silnika, podobnie jak napis GT z tyłu auta, który jest gwarantem nie małych emocji. Wewnątrz Mustanga możemy poczuć się bardzo dobrze. W porównaniu do poprzedniego modelu nie jest ono tak toporne, a do jej wykończenia nie zastosowano twardych plastików. Można przyczepić się, że w aucie tej klasy przyciski czy przełączniki pochodzą z innych modeli Forda (kwestia oszczędności), zaś wieniec kierownicy i sportowe (notabene świetnie trzymające) fotele RECARO oraz lewarek dźwigni zmiany biegów nie zostały obszyte nićmi w kolorze nadwozia. Ale  to tylko mało znaczący drobiazg. Z przodu pasażerowie mają sporo miejsca, z tyłu rzecz jasna przestrzeni jest znacznie mniej. Nie ma się jednak co temu dziwić, skoro auto zostało pomyślane jako dwudrzwiowe coupé o liczbie miejsc 2+2, które w nomenklaturze Forda od zawsze nazywa się fastback. Tutaj nie chodzi o komfort dla wszystkich, ale o osiągi oraz niepowtarzalny styl jaki zapewnia Mustang właścicielowi. To jedno z tych aut, które posiadając nie musisz nic nikomu udowadniać. Idealny przelicznik ceny do mocy Wolnossące V8 dysponujące mocą 421 KM to wystarczający powód, aby poczuć przyspieszone bicie serca. Może osiągi nie są z półki Ferrari czy Lamborghini, ale 4,8 s do setki to wynik imponujący, który dodatkowo się czuje. Choć na postoju mruczy donośnie i łagodnie to szybko budzi się ze snu za sprawą maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 530 Nm. Auto kręci się do 7 tys. obr./min, a już przy 6,5 tys obr/min (silnik rozwija wówczas maksymalna moc) zegary są podświetlane na czerwono. Dodatkowo to co mnie ucieszyło w tym aucie to fakt, że za pomocą jednej ręki można zliczyć na rynku auta z mocnym silnikiem z którym współpracuje manualna skrzynia biegów. Dodatkowo smaczku jeszcze dodaje fakt, że mówimy w tym przypadku o samochodzie napędzanym tylnym napędem. Automat wymaga dopłaty 10 tys. zł, ale dla mnie jest to zbędny wydatek. Chociażby dlatego, aby własnoręcznie poczuć co znaczy zmienić biegi w skrzyni trochę ciężko pracującej i czuć się panem sytuacji na drodze. Ford Mustang GT jest stworzony do jazdy na torze. Wszystko dzięki możliwości jaką oferuje moc, ale zawieszenie i oprogramowanie, umożliwiające mierzyć sprint do 50, 100 czy 200 km/h (auto posiada tryb launch control) oraz drogę hamowania ze 100 lub 200 km/h. Dodatkowo możemy wybrać tryb jazdy (komfort, sport+, tor, śnieg/zima). ,,Line lock” umożliwia nam natomiast palenie gumy, co jest bardzo efektowne. W porównaniu do poprzednika Ford Mustang GT stał się o wiele bardziej przewidywalny i jego prowadzenie bardziej przypomina auto europejskie niż amerykańskie. W modelu zadebiutował po raz pierwszy układ wielowahaczowy zamiast sztywnej belki, dzięki czemu znacznie bardziej poprawiła się stabilność pojazdu. Uwagę zwraca sztywne zawieszenie (pakiet Performance seryjnie wyposażenie wersji GT). Dlatego czuć jest wyboje, dziury czy chociażby tory tramwajowe. Na rynku Mustang występuje z dwiema wersjami silnikowymi : 2.3 EcoBoost osiągającą 317 KM oraz opisywaną pięciolitrową V8-ką o mocy 421 KM. Cena słabszej wersji wynosi 158 000 zł (znacznie gorsze brzmienie silnika, przyspieszenie zaledwie o sekundę gorsze, a zużycie paliwa w mieście dwukrotnie niższe), zaś V8-ki 180 000 zł. Dlatego odpowiadając na pytanie: którą wersję wybrać wyjaśniamy, że jeżeli chcesz cieszyć się prawdziwą legendą wybierz auto bezkompromisowe z silnikiem V8, zaś jeżeli chcesz rzucać się w oczy i przy okazji cieszyć się umiarkowanym zużyciem paliwa, wersja 2.3 EcoBoost  spełni swoje zadanie. Jedno nie ulega wątpliwości. Mustang GT to najlepsza cenowa propozycja mocnych V8-ek na rynku. Paweł Pusz Zalety auta: - legenda modelu - zgrabna i ładna linia nadwozia - wygodna pozycja za kierownicą - właściwości trakcyjne - elastyczność silnika - osiągi - skuteczne hamulce - komfort jazdy mimo sztywnego zawieszenia - wygodne fotele - przewidywalne zachowanie na drodze - precyzyjny układ kierowniczy - bogate wyposażenie - najlepsze V8 w tej cenie na rynku Wady auta: - widoczność do tyłu - mało intuicyjna obsługa systemu pomiarowego - mało precyzyjna praca skrzyni begów - krótka gwarancja - uboga lista wyposażenia dodatkowego Podstawowe parametry techniczne Forda Mustanga GT: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4784/1916/1381 mm Silnik: benzynowy, V8 Pojemność: 4951 cm3 Moc maksymalna: 421 KM/6500 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 530 Nm przy 4250 obr./min Napęd: tył Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Osiągi (0-100 km/h): 4,8 s Prędkość maksymalna: 250 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 20,1/9,6/13,5 l Pojemność zbiornika paliwa: 61 l Cena: od 180 000 zł [gallery ids="59228,59229,59230,59231,59232,59233,59234,59235,59236,59237,59238,59239,59240,59241,59242,59243,59244,59245,59246,59247,59248,59249,59250,59251,59252,59253,59254,59255,59256,59257,59258,59259"]

Zobacz podobne artykuły:

Fordem Rangerem dookoła Australii
kalendarz 07/03 2024

Fordem Rangerem dookoła Australii

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.07

Tomasz Gorazdowski – podróżnik, dziennikarz i autor książek rusza na kolejną wyprawę.
Tuning Forda w autoryzowanym serwisie
kalendarz 04/02 2024

Tuning Forda w autoryzowanym serwisie

Moto fanatyk / Tuning

2024.02.04

Części Ford Performance to specjalnie zaprojektowane komponenty, które mają poprawić osiągi, wydajność i styl aut tej marki.
M-Sport Ford World Rally 2024
kalendarz 07/01 2024

M-Sport Ford World Rally 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.01.07

Zespół M-Sport Ford World Rally ogłosił skład kierowców na 2024 rok.
Najnowsze artykuły:
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024

"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024

Wiadomości / News

2024.03.28

Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.
Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu

Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu

Bezpieczeństwo

2024.03.27

Ponad 8,5 tys. zatrzymanych w ferie.