Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin
kalendarz 08/08 2018

Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin

Pierwsza jazda / Ford

W erze motoryzacyjnego downsizingu stanowi wyjątek. Do tego jest prawdziwą jeżdżącą legendą. Oto nowe wcielenie Forda Mustanga GT.

Mocne, wolnossące V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 450 KM. Dodatkowo oprócz 6-biegowej manualnej skrzyni biegów oferowany jest obecnie aż 10-biegowy automat. Ponoć poprawia przyspieszenie i zmniejsza ma apetyt na paliwo. Jednak to nie wszystko co Mustang GT nam oferuje.  

Nowy Ford Mustang oferuje amatorom kultowego modelu sportowego w Europie wydajniejszy silnik i zawieszenie oraz najnowsze funkcje wspomagające kierowcę. To wszystko w kultowym opakowaniu, które przyciąga wzrok. Samochód dostępny jest jako fastback lub kabriolet (convertible).

Sercem Mustanga może być silnik EcoBoost 2,3 litra o mocy 290 KM (440 Nm) lub kultowy 5-litrowy silnik V8 Forda Mustanga zapewniający teraz moc 450 KM (529 Nm) i w połączeniu z nową 10-biegową automatyczną przekładnią Forda jest w stanie zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,3 sekundy i zapewnia średnie zużycie paliwa wynoszące 12,1 l/100 km.

Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów Mustanga wyposażona jest teraz w technikę dopasowania prędkości obrotowej, która zapewnia płynniejsze i szybsze redukcje biegów, którym towarzyszą charakterystyczne „strzały” potężnego silnika. Funkcja kontroli startu (Launch Control) zapewnia maksymalne wykorzystanie przyczepności kół podczas ruszania ze startu zatrzymanego. Elektronicznie realizowana funkcja „Line Lock”, blokująca tylko przednie hamulce, pozwalająca na buksowanie w miejscu tylnych kół i rozgrzanie opon przed startem, jest teraz standardem zarówno z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost, jak i 5,0-litrowym silnikiem V8. Pomaga to osiągnąć optymalne przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

Mustang otrzymał nowe, regulowane zawieszenie MagneRide® i możliwości wyboru trybu jazdy, w tym nowego, konfigurowanego przez kierowcę trybu „My Mode”. Nowy sportowy układ wydechowy z aktywnym zaworem spalin dysponuje także innowacyjnym trybem cichego wydechu (Good Neighbour Mode) do jazdy wczesnym rankiem lub późną nocą bez niepokojenia sąsiadów.

Systemy wspomagające kierowcę Mustanga, w tym asystent ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych oraz system utrzymywania pasa ruchu, pozwalają na bezstresowe pokonywanie długich tras. Nowoczesne, ekskluzywne wnętrze wyposażono w miękkie w dotyku materiały i w 12-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, dostarczający precyzyjnych informacji w przejrzystej formie.

Szerszy zakres dostępnych opcji wyposażenia umożliwi nabywcom Mustanga w Europie wyraźniejsze wyrażenie swoich indywidualnych preferencji. Dostępne są trzy nowe, mocne, metalizowane kolory - Kona Blue, Orange Fury i Royal Crimson, a klienci, którzy chcą wyróżnić swojego Mustanga, mogą dodać wyścigowe pasy dostępne w kolorach białym lub czarnym. Nowe 19-calowe kute z lekkiego stopu obręcze kół, oferowane są w wielu wersjach wykończenia.

Nowy Mustang wyposażony jest również w system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcy kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i funkcji klimatyzacji za pomocą prostych poleceń głosowych lub wykonywanych na centralnym 8-calowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.

Cena Forda Mustanga 2.3 EcoBoost rozpoczyna się od 170 300 zł, zaś kultowego Mustanga GT 5.0 V8 od 195 300 zł. To bez dwóch zdań najlepsza tego typu oferta na rynku.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Ford

 


Tagi:
Ford Mustang GT, Mustang V8, Mustang GT, nowy Ford Mustang, nowy Ford Mustang GT

Zobacz podobne artykuły:

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium 125 KM – Miejskie rozwiązanie
kalendarz 11/07 2018

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium 125 KM – Miejskie rozwiązanie

Testy / Testy

2018.07.11

Ford Fiesta, to już w zasadzie ikona stylu. Powstaje od 1976 roku. W 2016 roku poznaliśmy VII generację auta, a w ubiegłym Ford zaaplikował pojazdowi mały lifting. Wyostrzył rysy „twarzy”, przestylizował tył. Warto dodać, że ...
Ford i Volkswagen - wspólne projekty?
kalendarz 20/06 2018

Ford i Volkswagen - wspólne projekty?

Wiadomości / News

2018.06.20

Marki Ford i Volkswagen potwierdziły, że badają możliwości strategicznego sojuszu, który "wzmocni konkurencyjność obu firm …”.
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem
kalendarz 15/06 2018

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem

Testy / Pierwsza jazda

2018.06.15

Jedno z niewielu aut, które pojawia się w polskiej ofercie po kilku latach od chwili premiery.
Najnowsze artykuły:
Mistrzyni Polski w trójskoku Anna Jagaciak-Michalska jeździ Lexusem NX

Mistrzyni Polski w trójskoku Anna Jagaciak-Michalska jeździ Lexusem NX

Wiadomości / News

2018.08.15

Anna Jagaciak-Michalska, zdobywczyni dziewięciu tytułów Mistrzyni Polski w konkurencjach lekkoatletycznych, otrzymała kluczyki do hybrydowego SUV-a NX.
Rajd Rzeszowski wyłonił mistrzów

Rajd Rzeszowski wyłonił mistrzów

Wiadomości / Moto sport

2018.08.14

27. Rajd Rzeszowski stanowił 6. rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Nikolay Gryazin zwycięzcą Rajdu Rzeszowskiego

Nikolay Gryazin zwycięzcą Rajdu Rzeszowskiego

Wiadomości / Moto sport

2018.08.14

Startujący z łotewską licencją Nikołaj Griazin i Jarosław Fedorow wygrali 27. Rajd Rzeszowski.