Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Mondeo Hybrid - Hybrydowe szaleństwo
kalendarz 30/01 2016

Ford Mondeo Hybrid - Hybrydowe szaleństwo

Testy / Ford / slider

Dla większości auta hybrydowe stanowią przyszłość motoryzacji. Czy w trend ten może wpisać się Ford Mondeo napędzany takim rodzajem napędu? Choć napędy hybrydowe pojawiły się w samochodach stosunkowo niedawno (1997 r.) to dosyć szybko zdobywają popularność. Wiele osób zarzuca takim pojazdom dziwną pracę przypominającą pracę kosiarki, bezstopniową skrzynię biegów, która wyje czy słabe osiągi. Czy jest to jednak domena wszystkich aut z napędem hybrydowym? Przykład Forda Mondeo pokazuje, że niekoniecznie.

Wersja hybrydowa Forda Mondeo do złudzenia przypomina inne odmiany silnikowe tego modelu. Różnica? Występuje jedynie w nadwoziu typu sedan. Dodatkowo w aucie zastosowano węższe opony (dla zminimalizowania tarcia tocznego) i kilka plakietek z niezbyt dyskretnym napisem „Hybrid”. Także wnętrze nie będzie stanowić żadnego zaskoczenia. Wydaje się być niemal identyczne, z tą różnicą że na desce rozdzielczej znalazły się wskaźniki od „eletryki”. Pokazują nam one to, ile zostało nam zapasowego prądu i czy w danym momencie występuje ładowanie systemu czy też nie. Od dawien dawna największym problemem samochodów hybrydowych pozostaje kwestia umieszczenia dodatkowych akumulatorów. Jest to nawet spory problem, gdy mamy do czynienia z wersją hybrydową dostosowaną również do napędzania w sposób konwencjonalny. Rozwiązania są dwa: zabranie przestrzeni pasażerom lub bagażnikowi. W Fordzie całe szczęście jest tyle samo miejsca, co w odmianie wysokoprężnej lub benzynowej. Zmniejszeniu uległ za to bagażnik, który zmalał z 550 do 390 litrów. Jednak to wynik predysponujący Mondeo mimo wszystko do auta rodzinnego.

Pora zajrzeć pod maskę Dwa silniki – jak to w autach hybrydowych. Silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów oraz elektryczny. Łączna moc wynosi 187 KM a maksymalny moment obrotowy 175 Nm. Prędkość maksymalna wynosi blisko 190 km/h zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 9 sekund. Spalanie? W mieście na poziomie 2,8 litra choć jest nie do osiągnięcia, to nam udało się uzyskać 4 litry. Do doskonały wynik! Napęd hybrydowy ładuje się w czasie hamowania, dzięki czemu zaoszczędzimy na tarczach i klockach. Z jednostką napędową współpracuje automatyczna, bezstopniowa przekładnia eCVT. Jej pracę należy ocenić bardzo wysoko. Nie doświadczymy tutaj, jak w przypadku wielu hybrydowych aut typowego wycia przy wyższych prędkościach czy szarpania skrzyni biegów. Nie tylko dlatego wysoko należy ocenić komfort jazdy Fordem Mondeo Hybrid. Zawieszenie auta jest niemal perfekcyjne. Dodatkowe akumulatory pozwoliły na obniżenie środka ciężkości. Auto jedzie po drodze jak przyklejone. Jest przy tym przewidywalne. Ford Mondeo jest popularnym pojazdem, który bardzo często wykorzystywany jest przez floty. Auta słyną z trwałości i dzięki temu co oferują dobrze sprawdzają się podczas codziennej eksploatacji. Jednak z powodu swojej ceny Mondeo Hybrid wydawać się odda palmę pierwszeństwa silnikom wysokoprężnym. Co prawda ceny na hybrydowego Forda zaczynają się od 130 500 złotych, ale za nasz egzemplarz trzeba wydać blisko 170 000 złotych. Paweł Pusz Zalety auta: -bardzo oszczędny silnik -wystarczająca dynamika -przestronne wnętrze -prowadzenie -zawieszenie Wady auta: -wysoka cena Podstawowe parametry techniczne Forda Mondeo Hybrid: Wymiary (długość/szerokość/szerokość): 4867/1852/1482 mm Silnik: spalinowy oraz elektryczny Moc maksymalna: 187 KM przy 6000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 175 Nm przy 1750-4500 obr./min Skrzynia biegowa: bezstopniowa CVT Przyspieszenie (0-100 km/h): 9,2 s Prędkość maksymalna: 187 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 2,8/5/4,2 l Pojemność bagażnika: 383 l Masa własna: 1579 kg Cena auta: od 130 500 zł [gallery ids="55700,55701,55702,55703,55704,55705,55706,55707,55708,55709,55710,55711,55712,55713,55714,55716,55717,55718,55719,55720,55722,55723,55724,55725"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Fordem Rangerem dookoła Australii
kalendarz 07/03 2024

Fordem Rangerem dookoła Australii

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.07

Tomasz Gorazdowski – podróżnik, dziennikarz i autor książek rusza na kolejną wyprawę.
Tuning Forda w autoryzowanym serwisie
kalendarz 04/02 2024

Tuning Forda w autoryzowanym serwisie

Moto fanatyk / Tuning

2024.02.04

Części Ford Performance to specjalnie zaprojektowane komponenty, które mają poprawić osiągi, wydajność i styl aut tej marki.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.