Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Focus IV – Nowy rozdział
kalendarz 04/05 2018

Ford Focus IV – Nowy rozdział

Ford / Nowości

Najnowszy Focus otrzymał zmienioną stylistykę, bardziej zaawansowaną technikę oraz nową gamę silników.

Jak zapewnia producent, Focus IV to zupełnie nowy samochód. Powstał na nowej płycie podłogowej C2 i jest najbardziej „technicznie zaawansowanym” autem kompaktowym tej marki. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że nowy model stylem nawiązuje do najnowszego Mercedesa Klasy A, czy aut koreańskich. Przód pojazdu jest natomiast bardzo podobny do nowej Fiesty.

Dzięki większemu rozstawowi osi (o 53 mm) wnętrze ma być bardziej przestronne. Dynamiki mają dodawać także krótkie zwisy nadwozia. Większy jest także bagażnik (do 1354 l. – w hatchbacku i 1653 l. – kombi).

Nabywcy nowego Focusa będą mieli po raz pierwszy do wyboru pięć wersji: Vignale, ST-Line, Active i Titanium, w wersji 5-drzwiowej lub kombi. Vignale, to znana już z innych modeli Forda bogata wersja wyróżniająca się m in. stylowym wykończeniem, zmienionym wlotem powietrza i topowym wyposażeniem. ST-Line wygląda bardziej agresywnie dzięki dużemu dyfuzorowi i dodatkowym spoilerom. Klienci będą mogli zamówić Focusa w jednym z 13 kolorów nadwozia, w tym Orange Glow, Desert Island Blue i czteropowłokowym ciemnej morwy Vignale. Active – z dodatkowymi osłonami  i większym prześwitem – podobnie, jak w przypadku Fiesty Active ma „udawać” crossovera.

Producent przygotował bogatą i długą listę najnowszych systemów z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jazdy, jak np. adaptacyjne reflektory z doświetlaniem zakrętów i kierowania światłem na podstawie znaków drogowych, tempomat (ACC) z funkcją Stop&Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymania pojazdu na pasie ruchu, wspomaganie parkowania, system , aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, ostrzegania o kolizji czołowej, wyświetlacz Head-up, system hamowania po kolizji, szerokokątna kamera cofania 180 stopni, system FordPass Connect – modem LTE, ładowarka indukcyjna oraz multimedialny SYNC-3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i zestawem audio Bang&Olufsen Play (675 watów, 10 głośników, 140 mm (5,5 cala) subwoofera montowanego w bagażniku i głośnik średniej klasy pośrodku deski rozdzielczej). Ford spodziewa się, że nowy Focus uzyska 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa podczas testów zderzeniowych.

Samochód będzie także dostępny z niezależnym zawieszeniem. Ponadto kierujący będzie miał do wyboru trzy tryby pracy układu jezdnego i silnika – Normal, Sport, Eco. Dodatkowo w odmianach  z  niezależnym zawieszeniem, na liście wyposażenia znajdą się tryby pracy – Comfort i Eco-Comfort.  

Do napędu auta posłużą jednostki benzynowe i wysokoprężne Ford EcoBoost oraz EcoBlue, spełniające najnowsze normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji mogą być łączone z 6-biegową manualną przekładnią lub nową 8-biegową automatyczną. W przypadku jednostek benzynowych będą to: 1.0-litrowy EcoBoost lub nowy 1.5-litrowy EcoBoost. Pierwszy w wariantach: 85, 100 i 125 KM oraz 150 i 182 KM w przypadku silnika o poj. 1.5. Jednostki wysokoprężne to nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM (obydwa z momentem obrotowym równym 300 Nm), a 2.0-litrowy EcoBlue zapewnia moc 150 KM i 370 Nm.

Focus w nowej odsłonie na pewno ma wiele atutów przemawiających za jego wyborem. Choć może stylistyką nie wyróżnia się na tle rywali, jak kiedyś, to trudno cokolwiek zarzucić. Nie bez znaczenia jest fakt zwiększenia gabarytów auta, co wpłynie na komfort podróżowania, zaś bogata gama wersji, pomoże wybrać najbardziej odpowiednią. Zawiedzeni mogą sie natomiast poczuć entuzjaści wersji sedan. Odmiana ta nie będzie dostępna na wszystkich rynkach. Początkowo trafi do Chin jeszcze w tym roku, gdzie kompaktowe sedany nadal stanowią 35 proc. całkowitej sprzedaży samochodów osobowych. Prawdopodobnie znajdzie się także w polskiej ofercie Forda.

Pierwsze egzemplarze nowego Focusa mają trafić do odbiorców w połowie br.

Norbert Szwarc
Foto: Ford


Tagi:
Ford, Ford Focus IV, nowy Ford Focus

Zobacz podobne artykuły:

 Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim
kalendarz 22/05 2018

Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim

Prezentacje / Nowości

2018.05.22

Sprawdzamy, do których dodatkowych systemów bezpieczeństwa w popularnych hatchbackach należy dopłacić, a które są oferowane w standardzie.
Ford Sierra za prawie 600 000 zł
kalendarz 14/05 2018

Ford Sierra za prawie 600 000 zł

Wiadomości / Ciekawostki

2018.05.14

Czy ktoś pamięta jeszcze Forda Sierrę? To był popularny samochód w latach 80. i 90. Ale takiego z pewnością nie było.
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia
kalendarz 11/05 2018

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia

Testy / Testy

2018.05.11

Edge powstał w 2007 jako bliźniak Lincolna MKX. W 2014, na targach w Detroit zadebiutowała II jego generacja. Wtedy też włodarze koncernu obiecali, że wkrótce pojawi się w Europie. Wkrótce, trwało 2 lata. Samochód najpierw tr...
Najnowsze artykuły:
Truck Racing French Grand Prix: Ostaszewski dwa razy na pudle

Truck Racing French Grand Prix: Ostaszewski dwa razy na pudle

Wiadomości / Moto sport

2018.05.23

W niedzielę na francuskim torze wyścigowym Paul Ricard zakończyła się pierwsza runda Truck Racing French Grand Prix.
 Mercedes Klasa A z oponami Bridgestone Turanza T005

Mercedes Klasa A z oponami Bridgestone Turanza T005

Warsztat / Technika

2018.05.23

Bridgestone zaprojektował wspólnie z marką Mercedes-Benz nowy model opony turystycznej klasy premium, Turanza T005.
Kia Platinum Cup - Runda dla Wróbla, Borek z życiowym wynikiem

Kia Platinum Cup - Runda dla Wróbla, Borek z życiowym wynikiem

Wiadomości / Moto sport

2018.05.21

Konrad Wróbel oraz Dawid Borek mają najwięcej powodów do zadowolenia po drugiej rundzie Kia Platinum Cup rozegranej na torze Red Bull Ring.