Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Focus IV – Nowy rozdział
kalendarz 04/05 2018

Ford Focus IV – Nowy rozdział

Ford / Nowości

Najnowszy Focus otrzymał zmienioną stylistykę, bardziej zaawansowaną technikę oraz nową gamę silników.

Jak zapewnia producent, Focus IV to zupełnie nowy samochód. Powstał na nowej płycie podłogowej C2 i jest najbardziej „technicznie zaawansowanym” autem kompaktowym tej marki. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że nowy model stylem nawiązuje do najnowszego Mercedesa Klasy A, czy aut koreańskich. Przód pojazdu jest natomiast bardzo podobny do nowej Fiesty.

Dzięki większemu rozstawowi osi (o 53 mm) wnętrze ma być bardziej przestronne. Dynamiki mają dodawać także krótkie zwisy nadwozia. Większy jest także bagażnik (do 1354 l. – w hatchbacku i 1653 l. – kombi).

Nabywcy nowego Focusa będą mieli po raz pierwszy do wyboru pięć wersji: Vignale, ST-Line, Active i Titanium, w wersji 5-drzwiowej lub kombi. Vignale, to znana już z innych modeli Forda bogata wersja wyróżniająca się m in. stylowym wykończeniem, zmienionym wlotem powietrza i topowym wyposażeniem. ST-Line wygląda bardziej agresywnie dzięki dużemu dyfuzorowi i dodatkowym spoilerom. Klienci będą mogli zamówić Focusa w jednym z 13 kolorów nadwozia, w tym Orange Glow, Desert Island Blue i czteropowłokowym ciemnej morwy Vignale. Active – z dodatkowymi osłonami  i większym prześwitem – podobnie, jak w przypadku Fiesty Active ma „udawać” crossovera.

Producent przygotował bogatą i długą listę najnowszych systemów z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jazdy, jak np. adaptacyjne reflektory z doświetlaniem zakrętów i kierowania światłem na podstawie znaków drogowych, tempomat (ACC) z funkcją Stop&Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymania pojazdu na pasie ruchu, wspomaganie parkowania, system , aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, ostrzegania o kolizji czołowej, wyświetlacz Head-up, system hamowania po kolizji, szerokokątna kamera cofania 180 stopni, system FordPass Connect – modem LTE, ładowarka indukcyjna oraz multimedialny SYNC-3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i zestawem audio Bang&Olufsen Play (675 watów, 10 głośników, 140 mm (5,5 cala) subwoofera montowanego w bagażniku i głośnik średniej klasy pośrodku deski rozdzielczej). Ford spodziewa się, że nowy Focus uzyska 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa podczas testów zderzeniowych.

Samochód będzie także dostępny z niezależnym zawieszeniem. Ponadto kierujący będzie miał do wyboru trzy tryby pracy układu jezdnego i silnika – Normal, Sport, Eco. Dodatkowo w odmianach  z  niezależnym zawieszeniem, na liście wyposażenia znajdą się tryby pracy – Comfort i Eco-Comfort.  

Do napędu auta posłużą jednostki benzynowe i wysokoprężne Ford EcoBoost oraz EcoBlue, spełniające najnowsze normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji mogą być łączone z 6-biegową manualną przekładnią lub nową 8-biegową automatyczną. W przypadku jednostek benzynowych będą to: 1.0-litrowy EcoBoost lub nowy 1.5-litrowy EcoBoost. Pierwszy w wariantach: 85, 100 i 125 KM oraz 150 i 182 KM w przypadku silnika o poj. 1.5. Jednostki wysokoprężne to nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM (obydwa z momentem obrotowym równym 300 Nm), a 2.0-litrowy EcoBlue zapewnia moc 150 KM i 370 Nm.

Focus w nowej odsłonie na pewno ma wiele atutów przemawiających za jego wyborem. Choć może stylistyką nie wyróżnia się na tle rywali, jak kiedyś, to trudno cokolwiek zarzucić. Nie bez znaczenia jest fakt zwiększenia gabarytów auta, co wpłynie na komfort podróżowania, zaś bogata gama wersji, pomoże wybrać najbardziej odpowiednią. Zawiedzeni mogą sie natomiast poczuć entuzjaści wersji sedan. Odmiana ta nie będzie dostępna na wszystkich rynkach. Początkowo trafi do Chin jeszcze w tym roku, gdzie kompaktowe sedany nadal stanowią 35 proc. całkowitej sprzedaży samochodów osobowych. Prawdopodobnie znajdzie się także w polskiej ofercie Forda.

Pierwsze egzemplarze nowego Focusa mają trafić do odbiorców w połowie br.

Norbert Szwarc
Foto: Ford


Tagi:
Ford, Ford Focus IV, nowy Ford Focus

Zobacz podobne artykuły:

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie
kalendarz 20/07 2018

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium 125 KM – Miejskie rozwiązanie
kalendarz 11/07 2018

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium 125 KM – Miejskie rozwiązanie

Testy / Testy

2018.07.11

Ford Fiesta, to już w zasadzie ikona stylu. Powstaje od 1976 roku. W 2016 roku poznaliśmy VII generację auta, a w ubiegłym Ford zaaplikował pojazdowi mały lifting. Wyostrzył rysy „twarzy”, przestylizował tył. Warto dodać, że ...
Ford i Volkswagen - wspólne projekty?
kalendarz 20/06 2018

Ford i Volkswagen - wspólne projekty?

Wiadomości / News

2018.06.20

Marki Ford i Volkswagen potwierdziły, że badają możliwości strategicznego sojuszu, który "wzmocni konkurencyjność obu firm …”.
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Wiadomości / News

2018.07.22

Tetsuya Tada, szef zespołu projektantów zdradził kilka informacji na temat nowej Supry.
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.