Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Focus IV – Nowy rozdział
kalendarz 04/05 2018

Ford Focus IV – Nowy rozdział

Ford / Nowości

Najnowszy Focus otrzymał zmienioną stylistykę, bardziej zaawansowaną technikę oraz nową gamę silników.

Jak zapewnia producent, Focus IV to zupełnie nowy samochód. Powstał na nowej płycie podłogowej C2 i jest najbardziej „technicznie zaawansowanym” autem kompaktowym tej marki. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że nowy model stylem nawiązuje do najnowszego Mercedesa Klasy A, czy aut koreańskich. Przód pojazdu jest natomiast bardzo podobny do nowej Fiesty.

Dzięki większemu rozstawowi osi (o 53 mm) wnętrze ma być bardziej przestronne. Dynamiki mają dodawać także krótkie zwisy nadwozia. Większy jest także bagażnik (do 1354 l. – w hatchbacku i 1653 l. – kombi).

Nabywcy nowego Focusa będą mieli po raz pierwszy do wyboru pięć wersji: Vignale, ST-Line, Active i Titanium, w wersji 5-drzwiowej lub kombi. Vignale, to znana już z innych modeli Forda bogata wersja wyróżniająca się m in. stylowym wykończeniem, zmienionym wlotem powietrza i topowym wyposażeniem. ST-Line wygląda bardziej agresywnie dzięki dużemu dyfuzorowi i dodatkowym spoilerom. Klienci będą mogli zamówić Focusa w jednym z 13 kolorów nadwozia, w tym Orange Glow, Desert Island Blue i czteropowłokowym ciemnej morwy Vignale. Active – z dodatkowymi osłonami  i większym prześwitem – podobnie, jak w przypadku Fiesty Active ma „udawać” crossovera.

Producent przygotował bogatą i długą listę najnowszych systemów z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jazdy, jak np. adaptacyjne reflektory z doświetlaniem zakrętów i kierowania światłem na podstawie znaków drogowych, tempomat (ACC) z funkcją Stop&Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymania pojazdu na pasie ruchu, wspomaganie parkowania, system , aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, ostrzegania o kolizji czołowej, wyświetlacz Head-up, system hamowania po kolizji, szerokokątna kamera cofania 180 stopni, system FordPass Connect – modem LTE, ładowarka indukcyjna oraz multimedialny SYNC-3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i zestawem audio Bang&Olufsen Play (675 watów, 10 głośników, 140 mm (5,5 cala) subwoofera montowanego w bagażniku i głośnik średniej klasy pośrodku deski rozdzielczej). Ford spodziewa się, że nowy Focus uzyska 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa podczas testów zderzeniowych.

Samochód będzie także dostępny z niezależnym zawieszeniem. Ponadto kierujący będzie miał do wyboru trzy tryby pracy układu jezdnego i silnika – Normal, Sport, Eco. Dodatkowo w odmianach  z  niezależnym zawieszeniem, na liście wyposażenia znajdą się tryby pracy – Comfort i Eco-Comfort.  

Do napędu auta posłużą jednostki benzynowe i wysokoprężne Ford EcoBoost oraz EcoBlue, spełniające najnowsze normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji mogą być łączone z 6-biegową manualną przekładnią lub nową 8-biegową automatyczną. W przypadku jednostek benzynowych będą to: 1.0-litrowy EcoBoost lub nowy 1.5-litrowy EcoBoost. Pierwszy w wariantach: 85, 100 i 125 KM oraz 150 i 182 KM w przypadku silnika o poj. 1.5. Jednostki wysokoprężne to nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM (obydwa z momentem obrotowym równym 300 Nm), a 2.0-litrowy EcoBlue zapewnia moc 150 KM i 370 Nm.

Focus w nowej odsłonie na pewno ma wiele atutów przemawiających za jego wyborem. Choć może stylistyką nie wyróżnia się na tle rywali, jak kiedyś, to trudno cokolwiek zarzucić. Nie bez znaczenia jest fakt zwiększenia gabarytów auta, co wpłynie na komfort podróżowania, zaś bogata gama wersji, pomoże wybrać najbardziej odpowiednią. Zawiedzeni mogą sie natomiast poczuć entuzjaści wersji sedan. Odmiana ta nie będzie dostępna na wszystkich rynkach. Początkowo trafi do Chin jeszcze w tym roku, gdzie kompaktowe sedany nadal stanowią 35 proc. całkowitej sprzedaży samochodów osobowych. Prawdopodobnie znajdzie się także w polskiej ofercie Forda.

Pierwsze egzemplarze nowego Focusa mają trafić do odbiorców w połowie br.

Norbert Szwarc
Foto: Ford


Tagi:
Ford, Ford Focus IV, nowy Ford Focus

Zobacz podobne artykuły:

Limuzyny z napędem 4x4 za pół miliona złotych
kalendarz 18/09 2018

Limuzyny z napędem 4x4 za pół miliona złotych

Prezentacje / Nowości

2018.09.18

Sprzedaż samochodów klasy premium rośnie. W Polsce rynek ten zwiększył się w trzecim kwartale br. o 13,7 proc. Sprawdzamy ofertę modeli z napędem czterech kół.
BMW X3 M i BMW X4 M - Rozgrzewka na Nürburgringu
kalendarz 13/09 2018

BMW X3 M i BMW X4 M - Rozgrzewka na Nürburgringu

Prezentacje / Nowości

2018.09.13

Podczas imprez towarzyszących wyścigom DTM, BMW zaprezentowało dwa przedprodukcyjne modele - X3 M i X4 M.
Elektryczny SUV od Forda
kalendarz 10/09 2018

Elektryczny SUV od Forda

Wiadomości / News

2018.09.10

Samochód będzie dziełem nowego zespołu Ford Team Edison zajmującego się wyłącznie projektowaniem pojazdów elektrycznych Forda i Lincolna.
Najnowsze artykuły:
Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Warsztat / Porady

2018.09.23

Jak jeździć i o czym pamiętać, by zminimalizować negatywne skutki poruszania się w ulicznym zgiełku?
Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018

Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018

Wiadomości / Moto sport

2018.09.23

20-letni Rosjanin Nikołaj Griazin z pilotem Jarosławem Fedorowem zostali zwycięzcami 75. Rajdu Polski.
Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Wiadomości / News

2018.09.22

Na słynnym niemieckim torze pojawił się testowy egzemplarz nowego modelu 911.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.