Dlaczego Kubica rozstał się z Citroenem?
W sezonie 2013 Robert Kubica sięgnął po najwyższe laury w kategorii WRC2 za kierownicą Citroena, jednak w przyszłym roku wystartuje w konkurencyjnym zespole.
Istotnie decyzja o zamianie Citroena na Forda była dość zaskakująca szczególnie, że obie strony były zainteresowane przedłużeniem współpracy. Tak się jednak nie stało a Kubica w efekcie w sezonie 2014 będzie bronił barw zespołu M-Sport.
O powodach tej sytuacji powiedział szef rajdowego zespołu Citroena Yves Matton: „To nie jest wina Citroena i Roberta, lecz jego sponsora. Nasz sponsor - Total – poszedł na wiele ustępstw aby zaakceptować Lotos jako głównego sponsora Kubicy. Niestety Lotos nie chciał niczego zmienić w kontrakcie i nie było możliwe zawarcie porozumienia, zaś firma Total jest naszym sponsorem od 45 lat i dlatego musieliśmy zerwać dalsze negocjacje.”
Nadal pozostaje otwarta kwestia kto zasiądzie na prawym fotelu w samochodzie Kubicy. Jak dotąd Robert nie zdecydował. Tymczasem pierwszym startem w sezonie 2014 będzie już w styczniu Rajd Janner w Austrii.
Zobacz podobne artykuły:
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16