Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Debiut T-Crossa
kalendarz 02/11 2018

Debiut T-Crossa

Nowości

Volkswagen zaprezentował nowego T-Crossa, pierwszego małego SUV-a marki. Nowy model łączy wszechstronność przydatną w codziennym użytkowaniu z najnowocześniejszymi rozwiązaniami z dziedziny multimediów i łączności, jest przy tym oszczędny i wyróżnia się stylistyką.

To wszystko przyczynić się ma do zdobycia uznania klientów na trzech kontynentach i wyznaczyć nowe standardy w gronie aut tej klasy.  T-Cross to kolejny SUV Volkswagena – krótszy, a przez to jeszcze bardziej nadający się do użytku w mieście niż T-Roc i jeszcze bardziej kompaktowy niż Tiguan.

Nowy T-Cross ma bardzo wiele zalet
Nowy model skonstruowano w oparciu o modułową platformę MQB, która umożliwiła przesunięcie przedniej osi pojazdu daleko w przód. Przy nadwoziu, którego długość wynosi 4,11 m rozstaw osi liczy aż 2,56 m i w stosunku do długości nadwozia jest bardzo duży. To umożliwiło z kolei stworzenie przestronnej kabiny, w której może wygodnie podróżować pięciu pasażerów. Dostosowanie wnętrza do chwilowych potrzeb umożliwia przesuwana kanapa, której położenie można regulować w zakresie 14 cm – raz, żeby zapewnić pasażerom siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi, innym razem, by powiększyć bagażnik. Sam bagażnik ma pojemność od 385 do 455 litrów. Dzięki oparciu tylnej kanapy, które można składać częściowo lub w całości w ciągu kilku chwil powstaje przedział bagażowy o równej podłodze i pojemności 1.281 litrów.

T-Cross będzie oferowany z czterema turbodoładowanymi silnikami do wyboru: trzema benzynowymi i jednym dieslem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki 1.0 z filtrem cząstek stałych mają moc 70 kW/95 KM i 85 kW/115 KM. Najmocniejszy jest czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiągający 110 kW/150 KM. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy diesel 1.6 TDI o mocy 70 kW/95 KM. Wszystkie silniki spełniają najnowszą normę Euro 6d-Temp.

Nowy T-Cross jest seryjnie wyposażany w wiele systemów asystujących, które dotychczas były znane z aut wyższych klas. Między innymi dzięki nim wzrasta bezpieczeństwo, zmniejsza się ryzyko kolizji i zwiększa komfort podróży. W wyposażeniu standardowym T-Crossa znajdują się system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem, wyposażony w funkcje rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego, system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, aktywny system ochrony pasażerów, a także Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu i powiązany z nim system wspomagający parkowanie. W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system automatycznego parkowania Park Assist.

Nowy T-Cross jest też wyposażony w najwyższej klasy systemy multimedialne zapewniające łączność ze światem zewnętrznym. Elementy obsługi oraz indywidualne funkcje na pokładzie auta działają w sposób intuicyjny. Smartfony można ładować bezprzewodowo, a wygodne korzystanie z urządzeń cyfrowych umożliwiają nawet cztery wejścia USB.

Produkcja w Hiszpanii, Ameryce Południowej i w Chinach
Podobnie jak spokrewniony z nowym SUV-em VW Polo, również T-Cross będzie produkowany w hiszpańskiej fabryce Volkswagena w Nawarze. Do 2019 roku Volkswagen zainwestuje w niej miliard euro, by sprostać szybko rosnącemu popytowi na małe SUV-y. Liczba miejsc pracy w fabryce w Nawarze wzrośnie o około 10 procent. Z niezależnych prognoz wynika, że w latach 2017-2027 popyt na małe auta z tzw. segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), do których należy T-Cross podwoi się. W Ameryce Południowej i w Chinach, na dwóch rosnących rynkach, T-Cross będzie produkowany w wersjach dostosowanych do potrzeb tamtejszych klientów.

Ofensywa w dziedzinie SUV-ów
Prezentacja T-Crossa wyznacza kolejny etap wielkiej globalnej ofensywy Volkswagena w dziedzinie aut typu SUV. W 2016 roku zapoczątkował ją Tiguan obecnej generacji, w 2017 roku dołączyły do niego siedmiomiejscowy Tiguan Allspace i kompaktowy T-Roc. Także w 2017 roku zadebiutowały modele Atlas oraz Teramont – każdy w wersji siedmiomiejscowej. Pierwszego zaprojektowano z myślą o rynku USA, drugiego – jako jego chiński odpowiednik.

W 2018 roku Volkswagen of America zaprezentował dwa modele studyjne opracowane na bazie Atlasa – Cross Sport i Tanoak. W Chinach odbyła się premiera nowego Touarega, któremu towarzyszyły dwa SUV-y przeznaczone w przyszłości na tamtejszy rynek – Powerful Family SUV „Tharu” oraz Advanced Midsize SUV „Tayron”.

Co w przyszłości? W 2020 roku na rynku znajdzie się ID. CROZZ, pierwszy SUV Volkswagena z napędem wyłącznie elektrycznym. Oferta marki będzie wtedy sięgała od T-Crossa po elektrycznego ID. CROZZ i stanie się jedną z najbogatszych na świecie – marka niemal w każdym segmencie będzie mogła zaoferować model typu SUV.
RED
Źródło: Volkswagen


Tagi:
Volkswagen T-Cross, nowy VW T-Cross, nowy T-Cross, T-Cross, nowy Volkswagen T-Cross

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
 Fiat Pandina – Ulubieniec
kalendarz 16/03 2024

Fiat Pandina – Ulubieniec

Prezentacje / Nowości

2024.03.16

Pomimo, że obecna generacja Pandy powstaje od 2011 r. to Fiat nie tylko nie rezygnuje z dalszej produkcji ale nawet zwiększy ją i wprowadzi nową wersję.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.