Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dacia Duster fl – Lubi denerwować... rywali
kalendarz 19/01 2018

Dacia Duster fl – Lubi denerwować... rywali

Dacia / Nowości

Najpopularniejszy SUV na rynku w nowej odsłonie.

Przypomnijmy SUV Dacii zadebiutował w 2010 r. W 2013 przeszedł pierwszy lifting (pojawił się także nowy silnik – 1.2 TCe). Od chwili rynkowej premiery zyskał dużą popularność, stając się nr 1 sprzedaży Dacii nie tylko w Polsce. Jednak bogata oferta SUV-ów wymusiła niejako na firmie dokonanie znaczących zmian. Dzięki temu Duster w nowej odsłonie prezentuje się naprawdę interesująco. Zmiany objęły rozbudowany wlot powietrza, z nowymi reflektorami z wbudowanymi światłami LED, zmodyfikowany przedni zderzak z elementami ochraniającymi podwozie oraz wlotami na masce. Można odnieść wrażenie, że styliści projektując tylne światła Dustera, zapatrzyli się na Jeepa Renegade. Ponadto aluminiowe relingi dachowe, 17-calowe obręcze kół i nowy kolor nadwozia, zwany Atacama Orange.

Po otwarciu drzwi „nie wieje” już taką taniością. Zupełnie nowa deska rozdzielcza i lepsza jakość wykończenia. Dotychczasowy ekran systemu Media Nav został przeniesiony nieco wyżej, dzięki czemu kierowcy będzie łatwiej odczytywać informacje. Nowością jest automatyczna klimatyzacja. W droższych odmianach na liście wyposażenia znalazły się takie elementy, jak system monitorowania martwego pola, czy uruchamianie silnika przyciskiem. Poprawiono również fotele, które są teraz twardsze i mają dłuższe siedziska. Na minus należy zaliczyć mniejszy bagażnik, który obecnie zapewnia 445-1478 litrów w wersji z napędem na przednią oś (dotychczas – 475 – 1636 l.) oraz 411-1444 l. w odmianie 4x4 (wcześniej 408-1570 l.).     

Bez zmian pozostała natomiast gama silników obejmująca dwie jednostki benzynowe – 1.2 TCe (125 KM), 1.6 SCe (115 KM) oraz wysokoprężny 1.5 dCi (90 i 110 KM). Warto przy tym dodać, że napędu 4x4 nie otrzymamy w najsłabszej wersji dCi, zaś automatyczna przekładnia EDC dostępna jest tylko ze 110-konnnym silnikiem wysokoprężnym i napędem na przednie koła. Nie można również zamówić Dustera z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią oraz napędu 4x4 z przekładnią EDC. Dla poprawienia prowadzenia auta, zastosowano nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.       

Jak wynika z zapowiedzi producenta, podstawowa wersja (1.6 SCe 2WD) nadal ma kosztować 39 900 zł. A zatem Duster będzie kusił ceną, co z pewnością będzie denerwowało konkurentów.

Norbert Szwarc
Foto: Dacia


Tagi:
Dacia Duster, najtańszy SUV, silnik 1.2 TCe, silnik 1.6 SCe, silnik 1.5 dCi, przekładnia EDC

Zobacz podobne artykuły:

Limuzyny z napędem 4x4 za pół miliona złotych
kalendarz 18/09 2018

Limuzyny z napędem 4x4 za pół miliona złotych

Prezentacje / Nowości

2018.09.18

Sprzedaż samochodów klasy premium rośnie. W Polsce rynek ten zwiększył się w trzecim kwartale br. o 13,7 proc. Sprawdzamy ofertę modeli z napędem czterech kół.
BMW X3 M i BMW X4 M - Rozgrzewka na Nürburgringu
kalendarz 13/09 2018

BMW X3 M i BMW X4 M - Rozgrzewka na Nürburgringu

Prezentacje / Nowości

2018.09.13

Podczas imprez towarzyszących wyścigom DTM, BMW zaprezentowało dwa przedprodukcyjne modele - X3 M i X4 M.
Samochody segmentu A – czego można oczekiwać?
kalendarz 09/09 2018

Samochody segmentu A – czego można oczekiwać?

Prezentacje / Nowości

2018.09.09

Najmniejsze miejskie auta mają na naszym rynku ustabilizowaną pozycję – przede wszystkim ze względu na swoją cenę, która rzadko przekracza kwotę 40 tys. zł.
Najnowsze artykuły:
Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Warsztat / Porady

2018.09.23

Jak jeździć i o czym pamiętać, by zminimalizować negatywne skutki poruszania się w ulicznym zgiełku?
Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018

Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018

Wiadomości / Moto sport

2018.09.23

20-letni Rosjanin Nikołaj Griazin z pilotem Jarosławem Fedorowem zostali zwycięzcami 75. Rajdu Polski.
Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Wiadomości / News

2018.09.22

Na słynnym niemieckim torze pojawił się testowy egzemplarz nowego modelu 911.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.