Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Cykl życia samochodu w przyspieszonym tempie
kalendarz 20/08 2016

Cykl życia samochodu w przyspieszonym tempie

Warsztat / Technika / Audi / slider

Dwanaście lat w dziewiętnaście tygodni.

Dział Zapewnienia Jakości Audi ma za sobą mały jubileusz. Przeprowadzony został właśnie setny już test INKA. Tym razem badanym autem było Audi A4. Test opracowany przez specjalistów z Ingolstadt, skupia się przede wszystkim na zagadnieniach związanych z korodowaniem i starzeniem się pojazdu.

Sprawdzian ten - w przyspieszonym teście trwającym 19 tygodni, symuluje wyzwania 12 lat życia auta. Podczas tego procesu, sprawdzana jest skuteczność ochrony przeciwkorozyjnej i trwałość danego egzemplarza auta.

Sto testów INKA, oznacza 322 500 godzin pracy specjalistów Audi, ponad milion kilometrów jazd, 2800 przejazdów przez błoto i 1900 przez słoną wodę. Sylvia Droll, szefowa Działu ds. Badań Materiałowych, mówi: „Audi oznacza najwyższą jakość wykonania, wysokiej klasy materiały i niezawodność – również, a raczej przede wszystkim, wiele lat od pierwszej rejestracji. Test INKA jest istotnym instrumentem sprawdzania jakości naszych modeli, dającym wskazówki do dalszej optymalizacji procesu produkcji.”

Test wytrzymałości obejmuje pięć etapów. Najpierw auto zostaje pokryte mgiełką soli w komorze klimatyzacyjnej przy temperaturze 35 stopni Celsjusza. Następnie wystawiane jest na działanie klimatu tropikalnego w temperaturze max. 50 stopni i w powietrzu o wilgotności maksymalnie 100 proc. W trzecim etapie, 80 lamp halogenowych o mocy 1200 wat każda, wytwarzających opary metali, rozgrzewa karoserię do 90 stopni. Kolory we wnętrzu nie mogą w tym procesie wyblaknąć, a tworzywa skruszeć.

Czwarty etap symuluje warunki zimowe za kręgiem polarnym. Przy temperaturze minus 35 stopni, czteropunktowy hydropulsator potrząsa autem, by odtworzyć odkształcenia karoserii i napięcia materiałowe w poszczególnych częściach oraz w łożyskach silnika na złych nawierzchniach dróg. W piątym etapie, kierowcy testowi jeżdżą samochodem w otwartym terenie, po specjalnie przygotowanych torach. Każdy samochód przejeżdża łącznie 12 000 km, również po nawierzchni szutrowej a także przez zbiorniki z błotem i słoną wodą. Na końcu testu kontrolerzy jakości rozkładają cały samochód na około 600 części i sprawdzają je pod kątem słabych punktów.

Przypomnijmy, że pierwszy test INKA, Dział Zapewnienia Jakości Audi przeprowadził w 2002 r. Dział Rozwoju Technicznego od 40 lat, używając takich samych metod, sprawdza auta przed wprowadzeniem ich do produkcji seryjnej./oprac. ns/

Zobacz podobne artykuły:

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun
kalendarz 18/07 2018

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun

Moto fanatyk

2018.07.18

Zwycięskie samochody Michèle Mouton i Waltera Röhrla na jednym z największych tego typu zlotów na świecie.
Audi Tradition na Rajdzie Heidelberg Historic
kalendarz 10/07 2018

Audi Tradition na Rajdzie Heidelberg Historic

Moto fanatyk

2018.07.10

Na start 24. Rajdu Heidelberg Historic, który odbędzie się w dniach 12-14 lipca, Audi Tradition wystawi jednego oldtimera i trzy youngtimery.
Audi i Hyundai – wspólne rozwiązania
kalendarz 23/06 2018

Audi i Hyundai – wspólne rozwiązania

Wiadomości / News

2018.06.23

Obydwie marki nawiążą współpracę w celu rozwoju techniki ogniw paliwowych
Najnowsze artykuły:
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?