Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Coś dla wymagających
kalendarz 21/11 2018

Coś dla wymagających

Nowości

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, układ jezdny M, sportowy mechanizm różnicowy M, inteligentny napęd na cztery koła. To wszystko opakowane w sportowym nadwoziu. Oto nowe BMW M340i xDrive.

Nowe BMW serii 3 Limuzyna jest coraz bliższe swojego wejścia na rynek wiosną 2019 roku. BMW prezentuje teraz niezwykle dynamiczny wariant nowej sportowej limuzyny. BMW M340i xDrive Limuzyna napędzane jest przez nowo opracowany sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM. Wysokie osiągi silnika, układ jezdny specyficzny dla M oraz inteligentny napęd na cztery koła zapewniają wyjątkową dynamikę jazdy, która nie ma sobie równych w segmencie klasy średniej.

Nowe standardy
BMW serii 3 Limuzyna zorientowana jest na sportową radość z jazdy, oferując niski środek ciężkości, zoptymalizowaną masę, dobrze rozłożony nacisk na osie, a także większą sztywności karoserii i mocowań zawieszenia. Ponadto technologia zawieszenia i aerodynamika są precyzyjnie dostrojone do wysokich osiągów nowej jednostki napędowej. Oprócz tego standardowe wyposażenie BMW M340i xDrive Limuzyna zawiera takie elementy jak sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy M, sportowe hamulce M oraz 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym.

Nowy silnik
Sześciocylindrowy silnik rzędowy o doskonałej mocy i charakterystycznym brzmieniu oferuje nową jakość w zakresie osiągów, reakcji, wchodzenia na obroty, kultury pracy i wydajności, typowych dla sześciocylindrowych silników rzędowych BMW. Silnik o pojemności 3 l ma aluminiową skrzynię korbową i aluminiową głowicę cylindrów. Układ turbodoładowania oparty o konstrukcję TwinScroll został zaprojektowany na nowo. Zastosowanie kompaktowego stalowego kolektora wydechowego i turbosprężarki zapewnia szybki przyrost ciśnienia. Zmniejszony o około 25 procent moment bezwładności masy poprawia reakcję turbiny, a szerokie otwarcie elektrycznie sterowanego zaworu wastegate przyczynia się do poprawy emisji spalin. Za dostawę paliwa odpowiada układ High Precision Injection, którego wtryskiwacze pracują teraz przy ciśnieniu wtrysku zwiększonym do 350 bara. Obecną wersję technologii M TwinPower Turbo uzupełnia w adaptacyjna regulacja zaworów VALVETRONIC i adaptacyjna regulacja faz rozrządu Double VANOS.

Dzięki szerokiej modernizacji napędu, w którym wiele elementów zostało zaprojektowanych całkowicie od nowa, moc sześciocylindrowego silnika wzrosła o 48 KM do 374 KM w porównaniu z najmocniejszym silnikiem wykorzystywanym wcześniej w BMW serii 3, a maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 500 Nm. W rezultacie samochód wyraźnie zyskał na sportowej drapieżności. BMW M340i xDrive Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s – o pół sekundy szybciej niż topowy model poprzedniej generacji BMW serii 3 Limuzyna. Oddawaniu mocy i przyrostowi prędkości towarzyszy charakterystyczne brzmienie sześciocylindrowego silnika rzędowego, które dzięki sportowemu układowi wydechowemu M jeszcze bardziej zyskuje na wyrazistości. Układ wydechowy z regulowanymi przepustnicami generuje niezwykle soczyste brzmienie – szczególnie w trybach SPORT i SPORT+ aktywowanych przełącznikiem właściwości jezdnych. Dźwięk towarzyszący dynamicznemu oddawaniu mocy silnika jest również wyraźnie słyszalny wewnątrz BMW M340i xDrive Limuzyna. Dwudrożny sportowy układ wydechowy M wyposażony jest w dwa benzynowe filtry cząstek stałych, dzięki czemu BMW M340i xDrive Limuzyna spełnia wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,5 l/100 km*, a emisja CO2 172 g/km.

Co w standardzie?
BMW M340i xDrive Limuzyna wyposażone jest standardowo w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic najnowszej generacji, która charakteryzuje się m.in. zoptymalizowanym układem sterowania hydraulicznego i niezwykle wysoką dynamiką zmiany biegów. Krótkie przełożenia dla niższych biegów poprawiają przyspieszenie, a do maksymalnych przyspieszeń ze startu zatrzymanego można korzystać z funkcji Launch Control. Łopatki na kierownicy ułatwiają ręczny wybór biegów w dowolnym momencie.

Inteligentny napęd na cztery koła zastosowany w BMW M340i xDrive Limuzyna zapewnia maksymalną trakcję, zwinność i stabilność pojazdu poprzez całkowicie adaptacyjny rozdział mocy na przednią i tylną oś. Większa transmisja napędu na tył w układzie BMW xDrive sprzyja typowym dla BMW wrażeniom z jazdy, szczególnie w trybach SPORT i SPORT+. Większe przeniesienie mocy na tylne koła zwiększa zwinność na zakrętach.

Ponadto BMW M340i xDrive Limuzyna jest standardowo wyposażone w sportowy mechanizm różnicowy M. Elektronicznie sterowana, w pełni zmienna szpera tylnej osi nie tylko wyraźnie zwiększa trakcję, ale również stabilność i zwinność pojazdu.

Układ jezdny M przekształca osiągi w dynamikę
Koncepcja układu jezdnego w nowym BMW serii 3 Limuzyna oferuje idealne warunki do sportowej jazdy. Elementy przedniej osi z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczowej osi tylnej, które zostały zoptymalizowane pod względem masy i sztywności, zwiększają dynamikę pokonywania zakrętów i precyzję prowadzenia, podobnie jak większy rozstawy i optymalne kąty pochylenia kół. Oprócz niższego o 10 mm zawieszenia standardowy sportowy układ jezdny M w BMW M340i xDrive Limuzyna oferuje też elastokinematykę M oraz nową funkcję sterowania amortyzatorami zależnie od skoku. Opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.

W połączeniu ze sportowym układem jezdnym M i sportowym adaptacyjnym układem jezdnym M oferowany jest sportowy adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwia zwinną jazdę na zakrętach i oferuje doskonałe wyczucie jazdy, jak również spontaniczną i precyzyjną reakcję.

Skuteczne hamowanie zapewniają sportowe hamulce M (również wyposażenie standardowe) łączące niezwykle sportowe zestrojenie z krótkim skokiem pedału i wyraźnym punktem nacisku. Hamulce sportowe M wyróżnia bardziej bezpośrednie działanie, a także inna konfiguracja obejmująca czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm z przodu oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm z tyłu. Lakierowane na niebiesko zaciski są opatrzone logo M. Standardowe 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich oferowane są z oponami mieszanymi. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w dwóch wzorach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich, również wyposażone w opony mieszane. 19-calowe obręcze kół M oferowane są z oponami High Performance umożliwiającymi bardzo efektywne przenoszenie sił wzdłużnych i poprzecznych.

Osiągi auta znajdują odzwierciedlenie w specyficznej dla tego modelu stylistyce i wyposażeniu. Pas przedni, progi i pas tylny optymalizują zarówno dopływ powietrza chłodzącego, jak i aerodynamikę. Unikatowe elementy stylistyczne to m.in. siatkowy grill atrapy chłodnicy BMW, tylny spojler w kolorze karoserii oraz trapezoidalne końcówki rur wydechowych. Ekskluzywny wygląd pojazdu uzupełniają lusterka zewnętrzne, listwy wlotów powietrza, przednie powierzchnie „nerek” BMW, końcówki rur wydechowych i nazwa modelu w metalizowanym kolorze Cerium Grey.

Wewnątrz samochodu rzucają się w oczy sportowe fotele z tapicerką M z Sensateku i alcantary, antracytowa podsufitka BMW Individual, skórzana kierownica M z łopatkami zmiany biegów oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon. Na cyfrowym zestawie wskaźników widnieje napis „M340i”. Kolejną ekskluzywną cechą stylistyczną BMW M340i xDrive Limuzyna są listwy progowe przednich drzwi z nazwą modelu.
RED
Źródło: BMW


Tagi:
nowe BMW M340i xDrive, BMW M340i xDrive, BMW M340i, nowe BMW M340i

Zobacz podobne artykuły:

 Fiat Pandina – Ulubieniec
kalendarz 16/03 2024

Fiat Pandina – Ulubieniec

Prezentacje / Nowości

2024.03.16

Pomimo, że obecna generacja Pandy powstaje od 2011 r. to Fiat nie tylko nie rezygnuje z dalszej produkcji ale nawet zwiększy ją i wprowadzi nową wersję.
Audi Q6 e-tron – Przed premierą
kalendarz 12/03 2024

Audi Q6 e-tron – Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.03.12

Nowy elektryczny model Audi spokrewniony z Porsche Macan już za kilka dni będzie miał swoją premierę.
Ponownie żółty
kalendarz 29/02 2024

Ponownie żółty

Prezentacje / Nowości

2024.02.29

W ramach odświeżenia modelu w połowie cyklu jego życia Nissan ponownie wprowadza żółty kolor nadwozia do swojego miejskiego crossovera.
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych