Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Co wiadomo o nowej Toyocie Suprze
kalendarz 09/08 2018

Co wiadomo o nowej Toyocie Suprze

News / Toyota

Choć nową Suprę można było zobaczyć w ruchu na Goodwood Festival of Speed, oficjalna premiera auta zapowiedziana jest na jesień.

 „Myślę, że to najszczęśliwszy dzień w moim życiu” – mówił po prezentacji drogowego prototypu Toyoty Supry na Goodwood Festival of Speed Tetsuya Tada, główny inżynier odpowiadający za najnowszą odsłonę japońskiego coupé. Debiut nowej Supry jest wydarzeniem ważnym nie tylko dla jej twórców.

„Akio Toyoda mówił zawsze, że chciałby, aby w firmie było Trzech Braci, z których GT86 byłoby średnim, a Supra – największym, więc staraliśmy się, aby nowa Supra była pod każdym względem lepsza” – powiedział w wywiadzie dla brytyjskiego oddziału Toyoty Tetsuya Tada. Prace nad nową Suprą rozpoczęły się w 2012 r. i to właśnie ta dbałość o szczegóły spowodowała, że trwały prawie siedem lat. Ich efektem jest klasyczne coupé, zbudowane według tradycyjnej receptury, znanej z wcześniejszych generacji Supry – auto ma smukłą sylwetkę, silnik umieszczony z przodu i napęd na tylną oś.

Podobnie jak przy projektowaniu Toyoty GT86, inżynierowie odpowiedzialni za nową Suprę skupili się na jak najlepszych właściwościach jezdnych. Postawiono przede wszystkim na optymalne rozłożenie masy. „Wszyscy chwalą GT86 za bardzo nisko położony środek ciężkości, ale w Suprze jest on jeszcze niżej, a sztywność jej nadwozia jest dwa razy większa niż w GT86” – podkreśla Tada i dodaje: „Supra ma środek ciężkości na tej samej wysokości, co supersamochód Lexus LFA”. Co ciekawe, chociaż nowa Supra ma większy rozstaw kół niż GT86, odległość pomiędzy osiami jest w tym samochodzie mniejsza. Auto może poszczycić się również rozłożeniem masy w proporcjach 50:50. Według niepotwierdzonych informacji, coupé Toyoty ma ważyć około 1 500 kg.

Poprzednia generacja Supry zyskała wielką sławę dzięki rzędowemu, 6-cylindrowemu, turbodoładowanemu silnikowi Toyoty 2JZ-GTE. W nowej odsłonie auta najpewniej znajdzie się bardzo podobna jednostka, z tym że opracowana przez BMW. Według nieoficjalnych informacji będzie to silnik B58B30 o mocy 335 KM. W ofercie ma pojawić się również 4-cylidrowa jednostka o oznaczeniu B48B20 o poj. 2.0 i mocy 262 KM, również wyposażona w turbosprężarkę. Wszystkie jednostki mają współpracować z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów firmy ZF.

Obecność silnika R6, choć jeszcze nie jego konkretnej wersji, została potwierdzona przez głównego inżyniera odpowiedzialnego za projekt nowego coupé. „Supra miała zawsze sześciocylindrowy silnik rzędowy i oczywiście tak jest również tym razem” – mówi Tetsuya Tada. Inżynier przyznał także, że do Toyoty Supry trafi również silnik o czterech cylindrach. Jego zdaniem auto w tej odmianie będzie lżejsze, będzie miało lepszy rozkład masy i będzie jeszcze lepiej prowadziło się w zakrętach. Tada nie zdradza szczegółowych parametrów, ale jak mówi „moc silnika Supry jest porównywalna z samochodami Lexusa z serii F”. Oznaczałoby to, że silnik nowej Supry będzie dysponował mocą rzędu nawet 400 KM. Pewne jest natomiast, że moc będzie przekazywana na tylne koła poprzez dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

„Jestem pełen szacunku dla starszych modeli Supry. Gdy spojrzymy na poprzednie generacje, widać, że każda z nich ma w sobie coś ekscytującego, zwłaszcza w kontekście swojej epoki. Staraliśmy się osiągnąć to samo, tworząc nowy samochód” – mówi Tada. Nowa odsłona coupé będzie ten szacunek odzwierciedlać. „Jako punkt wyjścia wzięliśmy A80, czyli Suprę czwartej generacji i choć design nie jest taki sam, to już na pierwszy rzut oka można rozpoznać, że to jest Supra”. Co prawda auta nie zaprezentowano jeszcze w pełnej krasie, ale kształt sylwetki, proporcje i niektóre detale, których nie udało się ukryć pod kamuflażem, zradzają, że samochód będzie nawiązywał do konceptu FT-1, zaprezentowanego w 2014 r.

Po dynamicznej prezentacji podczas Goodwood Festival of Speed, oficjalna premiera auta planowana jest na jesień br. Do salonów sportowe coupé ma trafić jeszcze w pierwszej połowie 2019 r. Nieoficjalnie mówi się, że cena nowej Supry będzie zaczynała się od 63 500 dolarów. Według pogłosek auto ma być bardzo dobrze wyposażone. Na pokładzie mają znaleźć się m.in. wyświetlacz przezierny Head-up Display, cyfrowe zegary i zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego./oprac. ns/ 


Tagi:
Toyota, Toyota Supra, Toyota GT86, Toyota FT-1, Goodwood Festival of Speed, Tetsuya Tada

Zobacz podobne artykuły:

Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części
kalendarz 14/12 2018

Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części

Wiadomości / News

2018.12.14

Veyron to symbol luksusu i osiągów. I choć nie jest już produkowany, to nadal wzbudza emocje.
Toyota Supra – Odliczanie do premiery
kalendarz 13/12 2018

Toyota Supra – Odliczanie do premiery

Prezentacje / Nowości

2018.12.13

W styczniu 2019 r. podczas wystawy Detroit Auto Show zostanie oficjalnie zaprezentowana nowa generacja Toyoty Supra.
Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG
kalendarz 13/12 2018

Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG

Wiadomości / News

2018.12.13

Rada Nadzorcza Audi AG zaaprobowała Brama Schota na stanowisko prezesa zarządu, z dniem objęcia stanowiska 1 stycznia 2019 r.
Najnowsze artykuły:
Audi na lodowym wyścigu GP Ice Race w Austrii

Audi na lodowym wyścigu GP Ice Race w Austrii

Wiadomości / Moto sport

2018.12.14

Audi RS 5 DTM i Audi e-tron FE04 na lodzie na oponach z kolcami.
Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?

Testy / Testy

2018.12.14

Nazwa budzi najlepsze wspomnienia. Każda z czterech generacji Mitsubishi Eclipse była w Polsce marzeniem.
Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części

Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części

Wiadomości / News

2018.12.14

Veyron to symbol luksusu i osiągów. I choć nie jest już produkowany, to nadal wzbudza emocje.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.