Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Classic Days Schloss Dyck – Zabytki w Nadrenii
kalendarz 04/08 2018

Classic Days Schloss Dyck – Zabytki w Nadrenii

Moto fanatyk

Klasyki na „niemieckim odpowiedniku festiwalu Goodwood”.

Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days (3-5 sierpnia), odbywającego się na zamku Dyck, Audi Tradition prezentuje kilka klasycznych samochodów marki Horch. Z okazji 150 rocznicy urodzin Augusta Horcha, na linii startu stanęły cztery wozy marki Horch z pierwszej połowy XX wieku. Modele Horch 10/50 KM z 1925 r, Horch 305 Landaulet z 1928 r, Horch 850 Pullman Cabriolet z 1936 r i Horch 930 S, to niewątpliwe precjoza zabytkowej floty Audi. Rzadki model motocykla DKW 500 UL z 1937 r.

Dodajmy, że Festiwal Classic Days Schloss Dyck odbywa się w tym roku już po raz trzynasty. Ze względu na swój charakter, uchodzi on za „niemiecki odpowiednik festiwalu Goodwood”. W przepełnionej duchem klasyki atmosferze zamku Dyck w pobliżu miejscowości Neuss, zorganizowano imprezę będącą barwnym połączeniem garden party, spotkania klubowego właścicieli zabytkowych pojazdów, konkursu elegancji i sportu motorowego, w którym udział bierze 400 zabytkowych samochodów. Oczekuje się, że na zlot przybędzie ok. 40 tysięcy gości.

Model Horch 10/50 KM z roku 1925, to najstarszy pojazd marki Horch w kolekcji Audi Tradition. Ten otwarty samochód rajdowy był pierwszą pracą naczelnego konstruktora marki Horch Paula Daimlera. Automobil stanowi symbol podwójnej zmiany: był to ostatni czterocylindrowiec i ostatni samochód z kierownicą po prawej stronie, jaki wyprodukowano w zakładach w Zwickau. Model prezentowany na zamku Dyck to jedyny na świecie egzemplarz tego modelu zdolny do jazdy.

W roku 1926 August Horch zaprezentował pierwszy niemiecki samochód produkcji seryjnej z silnikiem ośmiocylindrowym. Od 1927 r. Horch wyposażał w tę rzędową jednostkę wszystkie auta – również modny wówczas model 305 Landaulet. Na zamku Dyck można zobaczyć jedyną w swoim rodzaju wersję tego modelu, w której miękki dach znad drugiego rzędu siedzeń jest składany.

Niemniej spektakularny jest rzadki egzemplarz Horcha 850 Pullman Cabriolet z 1936 r. Ten kabriolet o długości 5,5 m, który kosztował swego czasu 17,5 tys. ówczesnych marek niemieckich, wykonano tylko w ilości 134 egzemplarzy. Jeszcze rzadszy eksponat to Horch 930 S Stromlinie, który stworzono tylko w kilku egzemplarzach prototypowych. Gdy Auto Union AG, prezentując to auto na berlińskiej Wystawie Samochodów w roku 1939 chciało pokazać, jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji, istniało zaledwie sześć sztuk tego modelu. Pojazd o opływowej formie Stromlinie pod względem aerodynamiki reprezentował najnowszą myśl techniczną ówczesnej epoki. Latem 1939 r. na torze testowym pod Dessau, samochód testowy o mocy 92 KM osiągnął budzącą podziw prędkość maksymalną 187 km/h. II wojna światowa zakończyła dobrze rysującą się przyszłość zupełnie nowego modelu. Ponadto podczas festiwalu prezentowany jest rzadki motocykl - DKW 500 UL będący całkowicie nową repliką pochodzącego z 1937 r. wyścigowego motocykla o dwóch cylindrach i z pompą ładowania. Niestety nie istnieje już żaden oryginalny egzemplarz tego jednośladu./oprac. ns/


Tagi:
Classic Days Schloss Dyck, Audi Tradition, Horch, Horch 10/50 KM, Horch 305 Landaulet, Horch 850 Pullman Cabriolet, Horch 930 S, DKW 500 UL, Paul Daimler, August Horch

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.