Citroën Méhari i E-Méhari
Pamiętacie ten model Citroëna?
Zaprezentowany w maju 1968 r., najbardziej niekowencjonalny z modeli marki – poprzez swoją karoserię z tworzywa, kolory w stylu „pop” i skrajną prostotę konstrukcji – zrywał z dotychczasowymi kanonami kabrioletów.
Przypomnijmy, że rekreacyjny Méhari został zbudowany na bazie płyty podłogowej Citroëna Dyane 6. Na ówczesnych drogach robił wrażenie niezidentyfikowanego obiektu jeżdżącego. Nie bez powodu – jego zaskakujący wygląd, bezpretensjonalny i pozbawiony kompleksów, zrywał ze standardami tradycyjnych kabrioletów.
Wszechstronny, praktyczny i ekonomiczny Méhari był idealnym kompanem do wypadów nad morze dzięki swojemu pomysłowemu, wykonanemu z tworzywa ABS nadwoziu, które sprawiło, że auto było znacznie lżejsze (525 kg), odporne na korozję i można je było czyścić w całości strumieniem wody. Ten mały Citroën zdecydowanie odstający od innych aut, a przy tym sympatyczny dzięki modułowej, przestronnej konstrukcji i kolorom nadwozia z miejsca zyskał sobie dużą popularność, stając się fenomenem społecznym.
Auto zrobiło „karierę” w filmach (w szczególności w popularnej serii filmów Żandarm z Saint-Tropez z Louisem de Funès w roli głównej) i na drogach na całym świecie (Rajd Liège-Dakar-Liège w 1969 r., Rajd Paryż-Kabul-Paryż w roku 1970, itd.). Stało się nawet wiernym towarzyszem armii francuskiej i żandarmerii narodowej.
Citroën Méhari był produkowany przez niemal 20 lat, aż do 1987 r. W tym czasie powstało 145 tys. sztuk.
RED
Zobacz podobne artykuły:
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.03.01
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.02.23
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.02.20
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17