Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Citroën chce w tym roku sprzedać w Polsce 17,5 tys. aut
kalendarz 31/05 2018

Citroën chce w tym roku sprzedać w Polsce 17,5 tys. aut

Citroen / Gorące tematy

Mają mu w tym pomóc tegoroczne premiery.

Zaprojektowany od zera, bardziej modułowy i przestronny Citroën Berlingo oraz C4 Cactus po liftingu, wyposażony w szereg technologicznych nowinek – to główne tegoroczne gwiazdy Citroëna, które były również prezentowane na poznańskich targach Motor Show. W zanadrzu czeka kilka kolejnych premier, w tym Citroën C5 Aircross, duży SUV segmentu D, który pojawi się w drugiej połowie roku. Koncern chce w tym roku zamknąć sprzedaż na polskim rynku na poziomie 17,5 tys. samochodów osobowych i dostawczych. Bestsellerem pozostaje niezmiennie C3.

Nowy Citroën Berlingo to legenda, model, którego ponad 3 mln egzemplarzy sprzedaliśmy od momentu jego wprowadzenia od 1996 roku. Trzecia generacja jest zupełnie nowa, stworzona na modułowej platformie EMP2. Nowy Berlingo zmienił się, ma dziewiętnaście systemów wspomagania jazdy, bardziej modułowe wnętrze czy choćby dwa rozstawy osi. Jest jeszcze bardziej praktyczny. Co ciekawe, będzie wyposażony w polskie serce, ponieważ od przyszłego roku gama benzynowych silników 1.2 PureTech będzie produkowana w Polsce – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sebastian Domeracki, dyrektor marki Citroën w Polsce.

Od początku produkcji w 1996 r. Citroën sprzedał już ponad 3,3 mln egzemplarzy Berlingo. Najnowsza, trzecia generacja modelu, który zapoczątkował segment kombivanów, miała w marcu, w Genewie. Po raz drugi samochód został zaprezentowany na targach MotorShow Poznań – największej imprezie motoryzacyjnej w Polsce.

W salonach nowy Berlingo pojawi się po wakacjach: w październiku w wersji osobowej, a w styczniu przyszłego roku w wersji dostawczej. Będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia (4,4 m lub 4,75 m), z krótszym lub dłuższym rozstawem osi, w wersji 5- lub 7-osobowej. Najnowsza generacja jest też bardziej przestronna, schowki mają pojemność do 186 litrów, a bagażnik aż do 775 litrów (w wersji M) i 1050 ( w wersja XL) i wyposażona w dziewiętnaście systemów wspomagania prowadzenia, które zwiększają bezpieczeństwo użytkowania.

– Pierwszy raz w nowym Berlingo i w tym segmencie będziemy mieli zastosowany head-up display, czyli system wyświetlający informacje przed kierowcą w polu widzenia drogi – podkreśla Sebastian Domeracki.

Drugą tegoroczną premierą Citroëna na poznańskich targach MotorShow był odświeżony C4 Cactus, który przeszedł głębokie zmiany w zakresie technologii i silników. Model ma zapewnić kierowcom komfort, jaki był do tej pory niedostępny w samochodach kompaktowych.

To pierwszy model, który będzie miał nowe progresywne poduszki hydrauliczne. Citroën od zawsze kojarzony jest z komfortem i doskonałym zawieszeniem i właśnie to wszystko jest na nowo zdefiniowane w nowym C4 Cactus. Ten model kierowany jest do klientów aut kompaktowych w segmencie C, z pełną paletą silników benzynowych rodziny PureTech turbo i diesla – podkreśla dyrektor marki Citroën w Polsce.

Nowy C4 Cactus wjechał do salonów z początkiem kwietnia. Ceny rozpoczynają się od 52 990 zł za wersję Live. Producent spodziewa się, że na polskim rynku najpopularniejsza będzie druga wersja wyposażenia, z turbodoładowanym silnikiem o mocy 110 KM PureTech, która ma kosztować 61 990 zł.

Jak informuje Sebastian Domeracki, Citroën chce w tym roku zamknąć sprzedaż na poziomie 17,5 tys. samochodów osobowych i dostawczych. Aktualnym bestsellerem Citroëna jest C3, piąte auto w segmencie małych samochodów pod względem wielkości sprzedaży. W tym roku jego szacunkowa sprzedaż ma sięgnąć ok. 4 tys. sztuk. Producent przygotował także limitowaną edycję modelu C3 – wersję Elle.

źródło: Newseria


Tagi:
Citroën, nowy Citroën Berlingo, Citroën C4 Cactus lifting, Citroën C5 Aircross, Citroën C3, Citroën C3 Elle

Zobacz podobne artykuły:

Na 22 mln pojazdów w Polsce tylko 0,1 proc. to pojazdy elektryczne
kalendarz 13/12 2018

Na 22 mln pojazdów w Polsce tylko 0,1 proc. to pojazdy elektryczne

Wiadomości / Gorące tematy

2018.12.13

W tym roku zarejestrowano ich nieco ponad 1,1 tys.
LPG alternatywą dla paliw konwencjonalnych
kalendarz 11/12 2018

LPG alternatywą dla paliw konwencjonalnych

Wiadomości / Gorące tematy

2018.12.11

Nie każdy użytkownik auta zna aktualną cenę baryłki ropy, natomiast każdy odczuwa stale rosnące na stacjach paliw ceny benzyny i oleju napędowego.
 Rynek samochodów dostawczych notuje ponad 11-proc. wzrost
kalendarz 03/12 2018

Rynek samochodów dostawczych notuje ponad 11-proc. wzrost

Wiadomości / Gorące tematy

2018.12.03

Do końca października 2018 zarejestrowano ponad 55 tys. aut dostawczych.
Najnowsze artykuły:
Audi na lodowym wyścigu GP Ice Race w Austrii

Audi na lodowym wyścigu GP Ice Race w Austrii

Wiadomości / Moto sport

2018.12.14

Audi RS 5 DTM i Audi e-tron FE04 na lodzie na oponach z kolcami.
Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?

Testy / Testy

2018.12.14

Nazwa budzi najlepsze wspomnienia. Każda z czterech generacji Mitsubishi Eclipse była w Polsce marzeniem.
Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części

Bugatti Veyron i niebotyczne ceny części

Wiadomości / News

2018.12.14

Veyron to symbol luksusu i osiągów. I choć nie jest już produkowany, to nadal wzbudza emocje.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.