Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Citroen C4 1.2 PureTech Shine - Doświadczony gracz
kalendarz 01/06 2016

Citroen C4 1.2 PureTech Shine - Doświadczony gracz

Citroen / slider / Citroen / Citroen C4 / C4

Na rynku aut kompaktowych trwa walka o klienta. Czy Citroen C4 ma szansę stoczyć wyrównaną walkę z silną konkurencją?

Nasz bohater zadebiutował w 2010 roku, zaś pod koniec 2014 przeszedł delikatny facelifting. W wyniku przeprowadzonych zmian w nadwoziu (modernizacja dotyczyła przeprojektowania przedniego zderzaka i świateł, unowocześniono tylne lampy, dołożono nowe barwy lakieru i felgi aluminiowe) auto zyskało na atrakcyjności. Jeżeli chcesz być oryginalny wybierasz linię DS, natomiast, jeśli nie przeszkadza ci typowe auto kompaktowe, C4 może okazać się niezłym wyborem. Przedni pas Citroena charakteryzuje się lampami biksenonowymi, które przedzielone zostały grillem, w który wkomponowane zostało logo producenta. Linia boczna auta to dwa przetłoczenia, zaś tylna część jest najspokojniejsza.

DSC03270Citroen nie ma się czego wstydzić wobec konkurencji biorąc pod kątem swoich gabarytów. Jego długość wynosi 4329 mm, szerokość 1789 mm, zaś wysokość 1489 mm.

Czy ma to przełożenie na przestronne wnętrze?

Do tej pory model ten krytykowano za zbyt dużą ilość przycisków wewnątrz. Obecnie udało się to zmienić. Podobnie zresztą jak poprawiono jak materiały wykończeniowe. Zegary umieszczono w ciekawie zaprojektowanych tubach, w których możemy zmieniać barwę podświetlenia. To oryginalne rozwiązanie w tej klasie. Szkoda, że nie znalazło się miejsce dla wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Pośrodku natomiast mamy do dyspozycji wyświetlacz systemu multimedialnego, a poniżej uporządkowane przyciski i pokrętła. Silnik natomiast uruchamia się przyciskiem umieszczonym poniżej przekładni skrzyni biegów.

DSC03341Pomimo że wnętrze testowanego Citroena ma już kilka lat, to nadal prezentuje się estetycznie. Fotele wykończone zostały tapicerką materiałową, która estetycznie wygląda, a boczki skóry przeszyte są białymi nićmi. Kierowca znajdzie odpowiednią pozycję za kierownicą dzięki szerokiemu zakresowi regulacji. O ile na przedniej kanapie jest wygodnie i przestronnie, o tyle z tyłu pod względem jest już znacznie gorzej.

Citroen C4 jest przedstawicielem auta kompaktowego. Trzeba przyznać, że w tej klasie pojemność jego bagażnika robi wrażenie. 408 litrów to całkiem niezły wynik. Po jego powiększeniu otrzymamy 1183 l.

Jednostka napędowa jaka zawitała pod maskę naszej testówki powstała w wyniku współpracy Citroena z Peugeotem. Dlatego też jest ona wykorzystywana również w Peugeotach 308. Nasz egzemplarz napędzany był trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 litra dysponujący mocą 130 KM.

Jaki jest silnik 1,2 PureTech?

Na papierze źle to nie wygląda. 130 KM i 230 Nm momentu obrotowego są wartościami całkiem niezłymi. Producent podaje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,8 sekundy, zaś prędkość maksymalną na poziomie 200 km/h. Trzeba przyznać, że moc rozwijana jest równomiernie, ale auto ożywia się powyżej 2000 obr./min. Wówczas do pracy zabiera się turbosprężarka. Citroen C4 okazał się oszczędny. W mieście można uzyskać niewiele ponad sześć litrów na 100 km. To nieco więcej od wartości deklarowanej przez producenta (5,8 l). Citroen dysponuje 60-litrowym zbiornikiem paliwa, który umożliwia przejechanie na jednym baku dystansu blisko 1000 km. Z silnikiem współpracuje manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Pracuje ona lekko i charakteryzuje się krótkimi skokami.

Chociaż konstrukcja Citroena ma swoje lata, to nadal oferuje komfort prowadzenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny. O ile zawieszenie Citroena składa się z przodu z kolumny McPhersona to z tyłu mamy belkę skrętną. Inni producenci oferują przeważnie zawieszenia wielowahaczowe. Nasze auto bardziej jest samochodem ,,kanapowym” dzięki czemu dynamiczna jazda na zakrętach nie stanowi jego domeny. Raczej C4 najlepiej znosi spokojny styl jazdy, a wówczas odwdzięcza nam się komfortem.

Jaki jest odświeżony Citroen C4? Posiada nowoczesny napęd, który cechuje się niskim zużyciem paliwa. Oferuje komfort i dostępny jest w całkiem rozsądnej cenie, która zaczyna się już od 59 990 zł.

Paweł Pusz

Zalety auta: -atrakcyjna stylizacja -wysoka jakość wykonania -obszerny bagażnik -oszczędny silnik -prowadzenie

Wady auta: -mała ilość miejsca w drugim rzędzie

Podstawowe parametry techniczne Citroena C4 1.2 PureTech Shine: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) – 4329/1789/1498 mm Silnik: benzynowy turbodoładowany Pojemność: 1199 cm3 Moc maksymalna: 130 KM przy 5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min Osiągi: (0-100 km/h) – 10,8 s. Prędkość maksymalna: 199 km/h

Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 5,8/4,0/4,7 l/100 km Pojemność bagażnika: 408-1183 l Pojemność zbiornika paliwa: 60 l

Cena: od 59 990 zł (wersja 1.2 PureTech 110) Cena auta testowego: 78 690 zł

[gallery ids="57569,57570,57571,57572,57573,57574,57575,57576,57577,57578,57579,57580,57581,57582,57583,57584,57585,57586,57587,57588,57589,57590,57591,57592,57593,57594,57595"]

.

Zobacz podobne artykuły:

Nowy SUV Citroena
kalendarz 26/03 2024

Nowy SUV Citroena

Wiadomości / News

2024.03.26

Citroen Basalt to nowa propozycja francuskiej marki, ale…
DS 3 E-Tense Opera 156 KM – Francuski oryginał
kalendarz 21/09 2023

DS 3 E-Tense Opera 156 KM – Francuski oryginał

Testy / Testy

2023.09.21

DS 3 E-Tense to nietuzinkowe auto, które przykuwa wzrok. Jakie ma inne ukryte walory?
Citroen e-C4 EV 136 Fell Pack – Przyszłość nadjeżdża?
kalendarz 05/07 2023

Citroen e-C4 EV 136 Fell Pack – Przyszłość nadjeżdża?

Testy / Testy

2023.07.05

Marka Citroen znana jest z komfortowych aut o wyszukanej stylizacji. Czy parę lat temu mógłby ktoś przypuścić, że idąc za duchem czasu francuski producent stworzy model napędzany silnikiem elektrycznym?
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.