BMW X5 M i X6 M z oponami Michelin Pilot Super Sport
Modele BMW X5 M i X6 M z 21-calowymi aluminiowymi felgami będą wyposażone wyłącznie w opony Michelin.
Są to opony typu Pilot Super Sport w rozmiarze 285/35ZR21 105Y (przód) oraz 325/30ZR21 108Y (tył). W oponach zastosowano szereg innowacji, w tym dwumieszankową konstrukcję bieżnika oraz technologię Variable Contact Patch 2.0.
Opony Pilot Super Sport to jedne z najszybszych opon na świecie produkowanych seryjnie. Zostały opracowane w oparciu o wieloletnie doświadczenie Michelin w wyścigach. Ogumienie do najnowszych i zarazem najmocniejszych wersji BMW X5 i X6, jest efektem dwuletniej wspólnej pracy konstruktorów Michelin i BMW, podczas której powstało 1 400 prototypów i 500 opon w fazie przedprodukcyjnej. Seria testów miała na celu uzyskanie ogumienia spełniającego wymogi inżynierów BMW. Opony przeznaczone są zarówno do codziennej jazdy po drogach publicznych, jak i po torach wyścigowych.
Podczas prac konstrukcyjnych wykorzystano nowatorskie technologie:
· opasanie z włóknaaramidowego Twaron
· dwumieszankowa konstrukcja bieżnika Bi-Compound
· technologia zmiennego kształtu kontaktu opony z podłożem Variable Compact Patch 2.0
Dzięki tym rozwiązaniom opony zapewniają odpowiednie właściwości jezdne, a w szczególności precyzyjne panowanie nad pojazdem, sportowe wrażenia z jazdy oraz bezpieczeństwo. Dla spełnienia najwyższych norm bezpieczeństwa, Michelin przyjął standardy stosowane w lotnictwie cywilnym. Podczas testów opony przebyły kilkadziesiąt tysięcy kilometrów w najbardziej trudnych warunkach, wytrzymując ekstremalne obciążenia równe dwukrotnej nośności auta.
Jedną z zastosowanych nowości przez Michelina jest tzw. opasanie Twaron. Włókno aramidowe wysokiej gęstości zastosowane w konstrukcji Pilot Super Sport zapewnia szczególną stabilność opony przy dużych prędkościach. Główną cechą włókna aramidowego Twaron jest jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.
Bieżnik Bi-Compound składający się z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie jest innowacją technologiczną, opracowaną na potrzeby opon wyścigowych i używaną w zawodach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana ze specjalnego elastomeru, który zapewnia wysoką wytrzymałość opon. Wewnętrzna strona bieżnika wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie rozcinać na mokrej nawierzchni film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do nawet najmniejszych nierówności drogi.
Dzięki technologii Variable Contact Patch 2.02 opona zmienia swój kształt w zależności od aktualnych warunków jezdnych, gwarantując w ten sposób pełną kontrolę nad pojazdem. Mimo tego, że kształt powierzchni opony w części stykającej się z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy mający kontakt z nawierzchnią pozostaje taki sam./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.04
Honda pracuje nad wodorem
Warsztat / Technika
2024.01.29
Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie
Warsztat / Porady
2024.01.29
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieTajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16