BMW serii 3 – Na trzech cylindrach
Najpopularniejszy model BMW przeszedł delikatny lifting. Jednak ważniejsze zmiany zaszły pod maską.
W przypadku tego modelu wystarczy wymienić - 40 lat obecności na rynku i 14 mln sprzedanych egzemplarzy. BMW serii 3 jest najlepiej sprzedającym się modelem marki, ze średnim udziałem 25 proc. w sprzedaży koncernu.
Styliści bawarskiej firmy najwyraźniej uznali, że nie są potrzebne rewolucyjne zmiany. Dlatego też „trójka” zarówno sedan, jak i Touring (kombi) otrzymała nieznacznie zmienione zderzaki, podobnie jak i reflektory oraz tylne światła (w opcji LED).
We wnętrzu natomiast nabywcy mogą liczyć na nowe materiały wykończeniowe i poprawniejszą ergonomię. Ponadto wprowadzono nowocześniejszy system nawigacji - Professional z jeszcze szybszą kalkulacją tras, oferujący bezpłatną aktualizację map przez 3 lata – automatycznie, bezprzewodowo, w oparciu również o najszybszy standard mobilnej technologii LTE.
W serii 3 debiutują nowe silniki benzynowe 4- i 6-cylindrowe. 4-cylindrowa jednostka napędowa w BMW 320i dysponuje 184 KM (sedan: średnie zużycie paliwa 5,9-5,3 l/100 km, emisja CO2: 138-124 g/km; Touring odpowiednio 6,3-5,5 l/100 km, 147-129 g/km), a w modelu 330i – następca 328i – 252 KM (sedan: średnie zużycie paliwa 6,5-5,5 l/100 km, emisja CO2: 151-129 g/km; Touring odpowiednio 6,7-5,8 l/100 km, 157-135 g/km). Topowy silnik benzynowy w BMW 340i to nowo opracowana, rzędowa jednostka 6-cylindrowa, rozwijająca moc 326 KM (sedan: średnie zużycie paliwa 7,7-6,5 l/100 km, emisja CO2: 179-152 g/km; Touring odpowiednio 7,0-6,8 l/100 km, 164-158 g/km). W ofercie pojawi się także 3-cylindrowy silnik 1.5 o mocy 136 KM (220 Nm), natomiast wysokoprężny wariant 318d dysponuje obecnie mocą 150 KM, 320d (190 KM), a 325d (224 KM). Wszystkie silniki benzynowe, 3-, 4- i 6-cylindrowe oraz 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne w modelach 316d, 318d i 320d pochodzą nowo opracowanej modularnej rodziny BMW EfficientDynamics i są wyposażone w technologię BMW TwinPower Turbo. W przyszłym roku model z napędem typu plug-in hybrid - BMW 330e o mocy 252 KM ma średnio zużywać 2,1 l/100 km (emisja CO2 – 49 g/km). Opcjonalnie będzie dostępny napęd czterech kół xDrive, w modelach 320i, 330i, 340i, 318d, 320d oraz 330d.
BMW zmodyfikowało także układ jezdny – nowe amortyzatory. Dla bardziej wymagających klientów, przygotowano szeroką paletę opcji i akcesoriów, w tym linie pozwalające na personalizację, jak Sport Line, Luxury Line oraz pakiet M Sport. Odświeżona seria 3 latem pojawi się w sprzedaży.
Norbert Szwarc
Foto: BMW
galeria: [gallery ids="53962,53963,53964,53965,53966,53967,53968,53969,53970,53971,53972,53973,53974"]
Zobacz podobne artykuły:
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22