BMW serii 1 – Wyższy standard
Zmiany nie są powierzchowne. Znaczącym modyfikacjom poddano przedni i tylny pas. Styliści mocniej zaakcentowali sportowy charakter auta. Wygląd nieznacznie zmieniła „nerka” grilla, powiększono wloty powietrza, zmniejszono główne lampy, które są standardowo wyposażone w światła dzienne LED, a opcjonalnie dostępne w wersji full-LED. Większym zmianom poddano tył pojazdu z przemodelowanymi światłami LED, w kształcie litery L.
Nabywcy odświeżonego modelu docenią wyższy poziom wyposażenia standardowego, obejmujący m in. automatyczną klimatyzację, radio BMW Professional i kontroler BMW iDrive wraz z 6,5-calowym ekranem zintegrowanym z deską rozdzielczą jako wolno stojący monitor. Przygotowano również linie, zapewniające możliwość indywidualizacji auta, jak np. Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport.
BMW serii 1 w 3- i 5-drzwiowym nadwoziu będzie dostępne ze zmienioną paletą najnowszej generacji jednostek benzynowych i wysokoprężnych 3- i 4-cylindrowych. Dla bardziej wymagających przygotowano najmocniejszy wariant silnika 6-cylindrowego dla modelu M135i M, którego moc wzrosła do 326 KM (średnie zużycie paliwa 8,0 l/100 km, emisja CO2 188 g/km). Najbardziej ekonomiczną w palecie wersją będzie 116d EfficientDynamics Edition (poj. 1.5) o mocy 116 KM, zużywające średnio 3,4 l/100 km (emitujące 89 g CO2/km). Podobnie jak odmiany 120d (2.0 190 KM) i 118d (2.0 150 KM), tak i model przygotowany przez BMW M Performance może być wyposażony w napęd czterech kół xDrive. Jak zapewnia producent model M135i xDrive zużywa średnio 7,8 l/100 km (emisja CO2 182 g/km). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,7 s.
Alternatywą dla standardowej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów jest 8-stopniowa przekładnia automatyczna Steptronic (standard w BMW 125d (2.0 224 KM), BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive). Nowoczesne rozwiązania, pozwoliły na uzyskanie niemal idealnego rozkładu masy między osiami (50:50). Na liście opcji znajduje się m in. adaptacyjne zawieszenie, sportowe zawieszenie M, sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz sportowy układ hamulcowy M. Wskaźnik ciśnienia w każdej z opon oddzielnie jest teraz wyposażeniem seryjnym.
Wyposażenie opcjonalne obejmuje systemy BMW ConnectedDrive, oparte na radarze - aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, natomiast najnowszej generacji układ Parking Assistant umożliwia parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Ponadto dostępny jest również system Driving Assistant oparty na kamerze oraz kamera cofania, czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania. We wszystkich wersjach i wariantach seryjnie występuje karta łączności komórkowej SIM, która umożliwia funkcjonalność również standardowego systemu powiadomienia o kolizji (Emergency Call) i funkcje BME TeleServices, jak też dostęp do opcjonalnych usług bazujących na łączności internetowej.
W ciągu ostatnich 10 lat ogółem nabywców znalazło niemal 2 mln egzemplarzy BMW serii 1. Zmodernizowany model będzie groźnym rywalem, szczególnie dla Audi A3 i Mercedesa Klasy A.
Norbert Szwarc Foto: BMW [gallery ids="47966,47974,47973,47972,47971,47970,47969,47968,47967"]Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19