BMW 420d Modern Line - Udany projekt
Bawarski koncern od dłuższego czasu bawi się w cyferki. Dlatego nie zdziwiłem się, gdy po serii 3 coupe przyszła pora na odmianę o oznaczeniu 4. Czy jednak to spowodowało, że możemy mówić iż mamy do czynienia z jeszcze lepszym autem?
Motoryzacja nie zna bezczynności. Dlatego co roku mamy do czynienia z wieloma nowościami. O zmianach mieliśmy okazję przekonać się podczas testu nowego produktu monachijskiego koncernu.
BMW serii 4 to bez wątpienia bardzo ładne auto. W porównaniu do poprzednika nie różni się może zbytnio, ale to co się zmieniło ocenić możemy zdecydowanie na plus. Nasze oczy cieszy widok pięknej linii nadwozia, która zachowała jednocześnie typowo agresywny dla BMW klimat. Model ten nawiązuje swoim wyglądem do całej gamy modeli z Monachium. Jednocześnie udało się uzyskać lekkość konstrukcji, którą charakteryzuje ogromną maska oraz niska dynamiczna sylwetka z przetłoczeniami bocznej linii nadwozia. Bardzo ładnie komponują się z nią przednie światła oraz tył auta przypominający BMW serii 6. Przednie błotniki otrzymały wyloty powietrza. W oczy rzucają się również okazałe 18-calowe felgi oraz nisko-profilowe opony o wymiarze 225/45.
Przytulnie
Wewnątrz 4-ka zaskakuje tym, że wygląda niemal identycznie jak odmiana serii 3 sedan. W oczy rzuca się wysoka jakość wykonania, elegancja i ergonomia. Dodatkowo smaczku dodawał fakt, że auto wyposażone zostało w M-pakiet. Oryginalny jest pochodzący niczym z aut amerykańskich z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych wysięgnik z pasami. W końcu szerokie drzwi wymusiły od producenta tego typu rozwiązanie. Pomimo nadwozia typu coupe BMW potrafi zaskakiwać. Chociażby sporą ilością schowków jak na tę klasę aut. I tak np. w tunelu środkowym znajduje się miejsce na kubki, które można zmienić na półeczkę na telefon. W podłokietniku znajdziemy miejsca na dokumenty, czy telefon. Znajdzie się także miejsce na butelkę.
Komfort na piątkę
Poruszając się BMW docenimy je również za komfort, jaki oferuje. Tradycyjnie siedzenia są wygodne i bez trudu umożliwią przejechanie bez zmęczenie dużych odległości. Nieco gorzej jest na tylnej kanapie. Auto potrafi natomiast zaskoczyć pod kątem przestrzeni bagażowej, której pojemność wynosi 445 l.
Zapisując się na auto miałem do wyboru dwie opcje. Jedną w postaci BMW 428i, drugą 420d. Choć serce podpowiadało pierwszą wersję, rozum wziął górę. Ciekaw byłem jak spisywać się będzie podstawowy silnik wysokoprężny, jaki oferowany jest w tym modelu. Wystarczy tylko uruchomić przycisk start, aby zbudzić do życia 2-litrowego diesla, który wsparty został turbosprężarką ze zmienną geometrią oraz bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Moc 184 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 Nm gwarantują dynamiczne poruszanie się. Po jednostce nie oczekiwałem wrażeń akustycznych, ale ekonomicznego poruszania się. Udało mi się to uzyskać. W cyklu miejskim można uzyskać zużycie paliwa w granicach 6 litrów oleju napędowego. Oczywiście obchodząc się bardziej brutalnie z pedałem gazu wynik ten wzrośnie. Tym bardziej jest to prawdopodobne, ponieważ rewelacyjna gruba kierownica BMW aż prosi o brutalniejsze traktowanie pojazdu. Auto posiada kilka trybów jazdy: ECO PRO, Comfort oraz Sport i Sport+. Z jednostką napędową współpracuje bardzo dobra skrzynia biegów o 8-przełożeniach. Nie wykazuje ona żadnych tendencji do szarpania przy zmianie przełożeń, a wszystko odbywa się niemal bezszelestnie.
Jeżeli kochacie prowadzić auto, to zauroczycie się BMW. Idealnie zestrojone zawieszenie, niewielki prześwit gwarantujący niski środek ciężkości w połączeniu z idealnym rozkładem masy przyczyniają się do ogromnej frajdy z prowadzenia.
Paweł Pusz
Zalety auta:
-atrakcyjna sylwetka
-bogate wyposażenie
-jakość wykonania
-komfortowe zawieszenie
-ekonomiczne i dynamiczny silnik
-obszerny bagażnik
Wady auta:
-niewielka ilość miejsca na tylnej kanapie
-głośna praca silnika wysokoprężnego
Podstawowe dane techniczne BMW 420d Modern Line:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4638/1825/1377 mm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność silnika: 1995 cm3
Moc maksymalna: 184 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów: 8-stopniowa, automatyczna
Napęd: 4x4
Osiągi (0-100km/h): 7,3s.
Prędkość maksymalna: 232 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,8/4,3/4,9 (l/100km)
Pojemność zbiornika paliwa: 57 litrów
Masa własna: 1540 kg
Pojemność bagażnika: 445 l
Cena wersji podstawowej: 185 900 PLN
Cena wersji testowanej: 272 661 PLN
galeria: [gallery ids="49503,49504,49505,49507,49508,49509,49510,49511,49512,49513,49514,49515,49516,49517,49518,49519,49520,49521,49522,49523,49524,49525,49526,49527,49528,49529,49530,49531,49532,49533,49534,49535,49536,49537,49538,49539,49540,49541,49542,49543"]
Zobacz podobne artykuły:
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
Testy / Testy
2023.09.22
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl
Testy / Testy
2023.09.22
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16