BMW 5 2017 – Rewolucja bez rewolucji?
Wiadomości / Prezentacje / BMW / nowe auta / slider
BMW 5 2017 – Rewolucja bez rewolucji?
Wiadomości / Prezentacje / BMW / nowe auta / slider
Nowa technika, więcej komfortu z domieszką sportu a co ze stylizacją?
To jedna z ważniejszych premier, na którą czekają nie tylko fani BMW. Ku zaskoczeniu nowa „piątka” nie została zaprezentowana podczas wystawy w Paryżu. Jak zapowiada producent, nowy model zostanie oficjalnie pokazany jeszcze w październiku. Na razie pojawił się krótki trailer a także zdjęcia częściowo zamaskowanego auta w przedprodukcyjnej wersji. BMW testowało nowy model na drogach Wielkiej Brytanii.
Jakie zatem będzie nowe BMW serii 5? Na zdjęciach auta w kamuflażu niewiele można dostrzec. Jednak jak się oczekuje, rewolucji nie będzie – przynajmniej pod względem stylizacji. Model noszący fabryczne oznaczenie G30 ma być natomiast nieco dłuższy, szerszy i wyższy niż dotychczasowa seria 5, co przełoży się na ilość miejsca dla pasażerów a także pojemność bagażnika.
Wiadomo, że nowa generacja BMW 5 będzie korzystała z płyty podłogowej CLAR, dzięki czemu masa pojazdu zostanie zredukowana do 100 kg. Niektóre funkcje zostaną przeniesione z flagowego modelu – serii 7, w tym pół-autonomiczny system jazdy, z układem Lane Assistant, czy ostrzegawczym Crossroads. Ponadto Remote View 3D, czyli funkcja pozwalająca kierowcy na widok auta z lotu ptaka.
Pod względem napędu, nowa „piątka” ma być oferowana z turbodoładowanymi cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowymi jednostkami. Nie zabraknie także wersji plug-in hybryd. Z nieoficjalnych informacji wynika, że najmocniejsza odmiana - M5 otrzyma silnik V8 biturbo o poj. 4.4 o mocy aż 626 KM. Samochód w tej odmianie ma występować wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Napęd będzie przenoszony na tylną oś, przy czym po raz pierwszy w przypadku M5, bez możliwości wyboru opcjonalnego układu xDrive.
Po pojawieniu się sedana, w pierwszej połowie 2017 r. zadebiutuje także praktyczne kombi, czyli Touring. Przewiduje się również wersję z większym rozstawem osi, która będzie dostępna tylko w Chinach. Kolejnym pochodnym modelem będzie 5 GT.
Siódma generacja serii 5 będzie produkowana w zakładach BMW Group w Dingolfing w dolnej Bawarii. Produkcja nowej „piątki” rozpocznie się jeszcze w tym roku, a wprowadzenie na rynek planowane jest na początku 2017 r. W ostatnich miesiącach w ramach przygotowań do nowego modelu zmodernizowano linie produkcyjne, wprowadzając nowe technologie. Inwestycje wyniosły kilkaset milionów euro i objęły m.in. nową blacharnię oraz przebudowę linii montażu silników w samochodach.
„Dingolfing pozostaje tym samym naszym centrum kompetencji dla wyższych serii BMW”, powiedział Oliver Zipse, Członek Zarządu ds. Produkcji BMW AG. Oprócz produkcji wszystkich wersji serii 7 i serii 6, w zakładach nadal będą wytwarzane wszystkie odmiany nowej serii 5. Zakłady będą też kierowały międzynarodową siecią produkcyjną serii 5. Produkcję niektórych elementów nowej „piątki” w wersji sedan po raz pierwszy przejmie także austriacki poddostawca, firma Magna Steyr AG & Co KG w zakładach w Grazu.
Norbert Szwarc
[gallery ids="58322,58321,58324,58319,58320,58325"]Zobacz podobne artykuły:
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19