Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Auto Union "Srebrna Strzała" weźmie udział w srebrnym jubileuszu
kalendarz 13/07 2018

Auto Union "Srebrna Strzała" weźmie udział w srebrnym jubileuszu

Moto fanatyk

Na największym zlocie historycznych samochodów wyścigowych będzie można podziwiać Auto Union Typ C oraz Wanderera Stromlinie Spezial.

W tym roku to już 25. edycja angielskiego Goodwood Festival of Speed (12-15 lipca). Na obchodach nie zabraknie wspaniałych pojazdów Audi Tradition. Na zlocie pojawią się dwa srebrne samochody z ponad 100-letniej historii czterech pierścieni - Auto Union Typ C oraz Wanderer Stromlinie Spezial.

Dla ponad 200 tysięcy fanów, którzy spodziewani są na Goodwood, Auto Union Typ C to stary, dobry znajomy. Przyjazd tego modelu na Festival of Speed zawsze był jednym z najważniejszych punktów wydarzenia. W roku 1936, gdy samochód ten został pokazany po raz pierwszy, jego 16 cylindrów, 520 KM, najwyższa rozwijana prędkość rzędu 340 km/h i silnik umieszczony za kierowcą, jawiły się niczym elementy futurystycznego snu. Jeszcze w tym samym roku, Bernd Rosemeyer zdobył za jego sterami Mistrzostwo Europy w serii niemieckich wyścigów górskich. W tym roku, za kierownicą zrekonstruowanego przez Audi Tradition Auto Union Typ C zasiądzie Hans-Joachim Stuck. To dla tego byłego kierowcy Audi Sport będzie wyjątkowe wydarzenie. W latach ’30 XX w. ojciec Hansa-Joachima, Hans, był członkiem zespołu Auto Union i był niemal nie do pokonania w wyścigach górskich. Za każdym razem, gdy Stuck Junior prowadzi „Srebrną Strzałę”, zakłada oryginalne gogle i rękawice swojego ojca.

Na zlocie pojawi się również inny jubileuszowy gość ze zbiorów Audi Tradition – Wanderer Stromlinie Spezial. Ten samochód na Goodwood pokazany będzie po raz pierwszy. Osiemdziesiąt lat temu, specjalnie na najtrudniejszy wówczas rajd długodystansowy Liège-Rzym-Liège, Auto Union AG wyprodukowało trzy egzemplarze tego bolidu. Przed samochodem postawiono zadanie jechania z prędkością przynajmniej 50 km/h przez całą długość ponad 4 tys. km wyścigu. Przez 100 godzin trwania zmagań kierowcy prawie się nie zatrzymywali – wyjątkiem były przerwy na tankowanie. Wysokie wymagania postawione przed kierowcami i maszynami przyniosły ciężkie żniwo: w roku 1938 do mety dotarła ledwie jedna trzecia zawodników, a w roku 1939 jedynie 21 z 51 startujących. Wśród nich były wszystkie trzy Wanderery Stromlinie Spezial spod znaku Auto Union. W ten sposób firma zdobyła najważniejszą wtedy nagrodę za pracę zespołu projektowego: pierwsze miejsce w rankingu marek./oprac. ns/


Tagi:
Goodwood Festival of Speed, Auto Union Typ C, Wanderer Stromlinie Spezial, Hans-Joachim Stuck

Zobacz podobne artykuły:

Mitsubishi Lancer EVO IX
kalendarz 16/10 2018

Mitsubishi Lancer EVO IX

Moto fanatyk

2018.10.16

Tego auta nikomu nie trzeba przedstawiać.
Samochody Abarth w Targa Florio
kalendarz 06/10 2018

Samochody Abarth w Targa Florio

Moto fanatyk

2018.10.06

Legendarny „Targa Florio" to najstarszy na świecie wyścig samochodowy, który w tym roku odbywa się po raz 102.
Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet
kalendarz 14/09 2018

Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet

Moto fanatyk

2018.09.14

W weekend na przełomie sierpnia i września odbył się trzeci zlot She's Mercedes, czyli spotkanie miłośniczek zabytkowych Mercedesów.
Najnowsze artykuły:
Zespół PSRX Volkswagen Szwecja Mistrzami Świata FIA w Rallycrossie

Zespół PSRX Volkswagen Szwecja Mistrzami Świata FIA w Rallycrossie

Wiadomości / Moto sport

2018.10.16

To drugi z rzędu tytuł dla zawodników tego zespołu.
Autem elektrycznym można już przejechać wzdłuż całego wybrzeża

Autem elektrycznym można już przejechać wzdłuż całego wybrzeża

Wiadomości / Gorące tematy

2018.10.16

Sieć hoteli udostępniła właścicielom takich aut bezpłatne ładowarki.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego

Moto nostalgia

2018.10.16

W początkach lat siedemdziesiątych Sobiesław Zasada powrócił na trasy rajdowe po BMW 2002 za kierownicą Porsche 911 S …

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.