Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi Tradition rozpoczyna sezon 2015
kalendarz 02/03 2015

Audi Tradition rozpoczyna sezon 2015

Moto fanatyk / Audi

W sezonie 2015, Audi Tradition zaprezentuje się na ponad dwudziestu krajowych i międzynarodowych imprezach.

Świętować będzie również kilka jubileuszy. Mija właśnie 50 lat od momentu odrodzenia marki Audi. W roku 1965, przedsiębiorstwo noszące wtedy jeszcze nazwę Auto Union GmbH, zakończyło erę produkcji samochodów dwusuwowych i wprowadziło na rynek nowe auto z czterocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Nazwano je Audi. Kilka z tych pierwszych stworzonych po II wojnie światowej Audi, zostanie pokazanych podczas Donau Classic, rajdu którego trasa tradycyjnie wiedzie wokół Ingolstadt.

Sygnałem do otwarcia sezonu będzie dla Audi Tradition wystawa zabytkowych pojazdów Techno Classica w Essen, odbywająca się w dniach 15-19 kwietnia. Ekspozycji Audi będzie towarzyszyć  motto: „Z otwartym dachem – 80 lat kabrioletów i roadsterów“. Będzie można zobaczyć pojazdy z lat trzydziestych XX w., począwszy od Audi Front 225 przez DKW F5 Roadster, aż po Wanderer W 25 K. Ponadto wszyscy miłośnicy aut zabytkowych będą mogli podziwiać m. in. Auto Union 1000 Sp Roadster z lat sześćdziesiątych czy Audi TT pierwszej generacji. Oczekuje się, że na wystawę w Essen przyjedzie 180 tys. gości.

Historyczne modele Auto Union Silberpfeile „srebrne strzały”, produkowane w latach trzydziestych XX w., wezmą w tym sezonie udział w trzech imprezach. Typ D Doppelkompressor z roku 1939 zaprezentuje swoje 360 KM mocy 5 i 6 września podczas Hamburger Stadtpark-Revival. 16 cylindrów modelu Typ C z roku 1936 „zagra” dwukrotnie: podczas Classic Days Schloss Dyck (31 lipca – 2 sierpnia) i na Goodwood Festival of Speed, odbywającej się w tym roku od 25 do 28 czerwca największej na świecie imprezie poświęconej zabytkowej motoryzacji. Podczas festiwalu, Audi Tradition nie tylko przedstawi najmocniejsze ze swoich „srebrnych strzał”, ale będzie tam również obchodzić jubileusz pierwszego zwycięstwa w wyścigach Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (DTM), odniesionego w 1990 r. Triumfującym kierowcą był wtedy Hans-Joachim Stuck i to właśnie on ponownie zasiądzie za kierownicą legendarnego, oryginalnego Audi V8 DTM. Audi Tradition wystawi tam również historyczny motocykl NSU Sportmax z roku 1955. Pojedzie nim dwukrotny motocyklowy wicemistrz świata Ralph Waldmann.

Do klasyki oldtimerowych zlotów, w których weźmie udział Audi Tradition, należy też rajd Donau Classic (18-22 czerwca) rozgrywany w okolicach Ingolstadt oraz Heidelberg Historic (9-11 lipca), który odbędzie się w pobliżu Neckarsulm.

Podczas tegorocznego rajdu Donau Classic, Audi Tradition będzie obchodzić wyjątkowy jubileusz. Dokładnie 50 lat wcześniej, Auto Union GmbH zakończyło produkcję dwusuwowych aut marki DKW. Nowy samochód, wyposażony po raz pierwszy w powojennej historii firmy w silnik czterosuwowy, miał otrzymać inną nazwę, by w ten sposób odciąć się od marki DKW. Producent zdecydował się na „Audi“ – nazwę jednej z czterech historycznych marek, symbolizowanych kiedyś przez cztery połączone pierścienie. Ten właśnie samochód, dostępny wówczas z różnymi wersjami silnikowymi, do dziś uchodzi za symbol odrodzenia marki w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Z okazji pięćdziesięciolecia, trzy takie modele pojawią się na Donau Classic Rallye.

Audi Tradition weźmie także, już po raz trzeci, udział w Eifel Rallye Festival w Daun, rozgrywanym w dniach 23-25 lipca. Podczas tej imprezy, dwukrotny rajdowy mistrz świata Harald Demuth, zasiądzie za kierownicą Audi Sport quattro Rallye z 1984 r. Dział historyczny Audi AG jest też stałym gościem odbywającego się pod koniec sezonu we Włoszech rajdu Gran Premio Nuvolari (18-20 września). W ramach tej imprezy, samochody zbudowane w czasach niemieckiego cudu gospodarczego startując z Mantui, przemierzą całą Toskanię.

Samochody Audi podziwiać będzie można również podczas Bodensee Klassik (7-9 maja), Sachsen Classic (13-15 sierpnia), Kitzbüheler Alpenrallye (27-30 maja) i Schloss Bensberg Klassik (17-19 lipca). Sezon tradycyjnie zakończą prestiżowe giełdy modelików samochodowych: 8 listopada w Forum Neckarsulm i 29 listopada w Forum Ingolstadt./oprac. ns/

 

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
Audi Q6 e-tron i sztuka
kalendarz 05/04 2024

Audi Q6 e-tron i sztuka

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.05

Andrés Reisinger jest jednym z najbardziej rozchwytywanych artystów cyfrowych i projektantów na świecie.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.