Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi w Formule E – treningi w symulatorze
kalendarz 11/01 2018

Audi w Formule E – treningi w symulatorze

Moto sport / Audi

Kierowcy Audi - Daniel Abt i Lucas di Grassi, 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu.

Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego wyścigu serii samochodów elektrycznych - w której Audi, w sezonie 2017/2018 po raz pierwszy zaangażowało się jako zespół fabryczny – zarówno kierowcy, jak i cała ekipa techniczna muszą przejść przez wiernie oddający pełen dzień zmagań na torze proces treningowy w symulatorze.

Zarówno Daniel Abt, jak i obecny mistrz serii Lucas di Grassi, spędzili cały dzień w siedzibie Audi Sport w Neuburgu, trenując w symulatorze. Siedząc w kokpicie bolidu Formuły E, otoczeni monitorami dającymi pełen pogląd tego, co się dzieje dookoła pojazdu, wyposażeni w słuchawki i w mikrofon, kierowcy pokonali rundę kwalifikacyjną i symulację właściwego wyścigu na torze w Marakeszu.

„Taka bardzo intensywna sesja treningowa, to klucz do sukcesu, ponieważ warunki w symulatorze są maksymalnie zbliżone do naturalnych” – powiedział Daniel Abt. Bazując na danych pozyskanych z FIA, eksperci odtworzyli w komputerze precyzyjny obraz przebiegu trasy, włączając w to pobocza, krawędzie toru, różnice poziomów, a nawet warunki klimatyczne. „Mamy tu niepowtarzalną możliwość zapoznania się z torem i przećwiczenia różnych wariantów przebiegu trasy. Dzięki temu, w dniu wyścigu nie będziemy musieli już tracić czasu na te czynności” – dodaje Abt.

Dzień przygotowań w symulatorze trwa minimum osiem godzin i służy nie tylko treningowi kierowców. „W tym czasie nasi inżynierowie gromadzą wiele istotnych danych, optymalizują zarządzanie energią, testują różne warianty oprogramowania i przeprowadzają symulację przebiegu wszystkich procesów w dniu wyścigu” – mówi Tristan Summerscale, szef projektu Formuła E w Audi. „Gdy już znajdziemy się na torze, będziemy dobrze przygotowani i zdolni do szybkiej i elastycznej reakcji w nowej sytuacji.”

Wbrew pozorom trening nie jest prostą zabawą w grę komputerową, co podkreśla ze uśmiechem Daniel Abt. „Gra komputerowa to zabawa, a tu mamy do czynienia z ciężką pracą, wymagającą od nas najwyższego stopnia koncentracji, nawet jeśli ta praca wypada w okresie świątecznym.” Zaangażowanie w trening przynosi rezultaty: Abt i di Grassi stawali na podium już w sumie 24 razy. To jak dotąd najbardziej utytułowany duet Audi w serii wyścigów Formuła E./oprac. ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Audi Sport, Daniel Abt, Lucas di Grassi, Formuła E

Zobacz podobne artykuły:

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun
kalendarz 18/07 2018

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun

Moto fanatyk

2018.07.18

Zwycięskie samochody Michèle Mouton i Waltera Röhrla na jednym z największych tego typu zlotów na świecie.
Kajetan Kajetanowicz w Rajdzie Niemiec
kalendarz 18/07 2018

Kajetan Kajetanowicz w Rajdzie Niemiec

Wiadomości / Moto sport

2018.07.18

Kajetan Kajetanowicz pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, będzie rywalizować w asfaltowym Rajdzie Niemiec.
Audi Tradition na Rajdzie Heidelberg Historic
kalendarz 10/07 2018

Audi Tradition na Rajdzie Heidelberg Historic

Moto fanatyk

2018.07.10

Na start 24. Rajdu Heidelberg Historic, który odbędzie się w dniach 12-14 lipca, Audi Tradition wystawi jednego oldtimera i trzy youngtimery.
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Wiadomości / News

2018.07.22

Tetsuya Tada, szef zespołu projektantów zdradził kilka informacji na temat nowej Supry.
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.