Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi w Formule E – treningi w symulatorze
kalendarz 11/01 2018

Audi w Formule E – treningi w symulatorze

Moto sport / Audi

Kierowcy Audi - Daniel Abt i Lucas di Grassi, 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu.

Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego wyścigu serii samochodów elektrycznych - w której Audi, w sezonie 2017/2018 po raz pierwszy zaangażowało się jako zespół fabryczny – zarówno kierowcy, jak i cała ekipa techniczna muszą przejść przez wiernie oddający pełen dzień zmagań na torze proces treningowy w symulatorze.

Zarówno Daniel Abt, jak i obecny mistrz serii Lucas di Grassi, spędzili cały dzień w siedzibie Audi Sport w Neuburgu, trenując w symulatorze. Siedząc w kokpicie bolidu Formuły E, otoczeni monitorami dającymi pełen pogląd tego, co się dzieje dookoła pojazdu, wyposażeni w słuchawki i w mikrofon, kierowcy pokonali rundę kwalifikacyjną i symulację właściwego wyścigu na torze w Marakeszu.

„Taka bardzo intensywna sesja treningowa, to klucz do sukcesu, ponieważ warunki w symulatorze są maksymalnie zbliżone do naturalnych” – powiedział Daniel Abt. Bazując na danych pozyskanych z FIA, eksperci odtworzyli w komputerze precyzyjny obraz przebiegu trasy, włączając w to pobocza, krawędzie toru, różnice poziomów, a nawet warunki klimatyczne. „Mamy tu niepowtarzalną możliwość zapoznania się z torem i przećwiczenia różnych wariantów przebiegu trasy. Dzięki temu, w dniu wyścigu nie będziemy musieli już tracić czasu na te czynności” – dodaje Abt.

Dzień przygotowań w symulatorze trwa minimum osiem godzin i służy nie tylko treningowi kierowców. „W tym czasie nasi inżynierowie gromadzą wiele istotnych danych, optymalizują zarządzanie energią, testują różne warianty oprogramowania i przeprowadzają symulację przebiegu wszystkich procesów w dniu wyścigu” – mówi Tristan Summerscale, szef projektu Formuła E w Audi. „Gdy już znajdziemy się na torze, będziemy dobrze przygotowani i zdolni do szybkiej i elastycznej reakcji w nowej sytuacji.”

Wbrew pozorom trening nie jest prostą zabawą w grę komputerową, co podkreśla ze uśmiechem Daniel Abt. „Gra komputerowa to zabawa, a tu mamy do czynienia z ciężką pracą, wymagającą od nas najwyższego stopnia koncentracji, nawet jeśli ta praca wypada w okresie świątecznym.” Zaangażowanie w trening przynosi rezultaty: Abt i di Grassi stawali na podium już w sumie 24 razy. To jak dotąd najbardziej utytułowany duet Audi w serii wyścigów Formuła E./oprac. ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Audi Sport, Daniel Abt, Lucas di Grassi, Formuła E

Zobacz podobne artykuły:

Rajd Dakar 2018 – etap 9.
kalendarz 17/01 2018

Rajd Dakar 2018 – etap 9.

Wiadomości / Moto sport

2018.01.17

Niespodziewany dzień przerwy na Dakarze.
Pierre Budar nowym szefem Citroën Racing
kalendarz 17/01 2018

Pierre Budar nowym szefem Citroën Racing

Wiadomości / Moto sport

2018.01.17

Budar zastępuje na tym stanowisku Yves’a Matton.
Rajd Dakar 2018 – etap 8.
kalendarz 16/01 2018

Rajd Dakar 2018 – etap 8.

Wiadomości / Moto sport

2018.01.16

Stéphane Peterhansel odrabia straty.
Najnowsze artykuły:
Pierre Budar nowym szefem Citroën Racing

Pierre Budar nowym szefem Citroën Racing

Wiadomości / Moto sport

2018.01.17

Budar zastępuje na tym stanowisku Yves’a Matton.
Sześć na dziesięć dużych firm chce zrezygnować z diesla

Sześć na dziesięć dużych firm chce zrezygnować z diesla

Wiadomości / Gorące tematy

2018.01.17

Rynek flotowy systematycznie odwraca się od technologii Diesla.
Toyota GT86 - Sportowiec…

Toyota GT86 - Sportowiec…

Testy

2018.01.16

Wraz ze swoim bratem – bliźniakiem - Subaru BRZ, kończy właśnie 5 lat. W 2016 roku przeszła delikatny lifting. To najlepszy czas, aby zmierzyć się z nią w redakcyjnym teście. Toyota GT86 Coupe, bo niej mowa, to tak...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.