Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi pozostaje w Formule E i DTM
kalendarz 08/09 2018

Audi pozostaje w Formule E i DTM

Moto sport / Audi

W 2019 r. Audi nadal będzie obecne w serii wyścigów samochodów elektrycznych a także w wyścigach aut turystycznych DTM.

Przypomnijmy, że w sezonie 2017/2018 Audi było pierwszym niemieckim producentem, który stanął na starcie wyścigów Formuły E. Zwyciężając czterokrotnie i stając na podium jedenaście razy w dwunastu wyścigach, zespół Audi Sport ABT Schaeffler zapewnił sobie mistrzostwo w klasyfikacji zespołowej. Zaangażowanie w serię wyścigów samochodów w pełni elektrycznych, która zdobywa sobie coraz większą popularność i przyciąga ciągle nowych producentów i partnerów. Seria ta ma być „elektrycznym filarem” obecności Audi w świecie sportów motorowych.

Ponadto Audi kontynuować będzie swoje zaangażowanie w serii DTM i innych sportach motorowych, w których wykorzystywać będzie własne silniki. W przyszłym roku DTM przejdzie najbardziej radykalną zmianę w swej ponad trzydziestoletniej historii. W sezonie 2019 wprowadzone zostaną nowoczesne, turbodoładowane silniki czterocylindrowe. Dodatkowo, w ramach DTM i japońskiej klasy Super GT, zadebiutuje tzw. „Class One”. Nowe przepisy stworzyły możliwość połączonych startów obu klas mistrzowskich. Daje to podstawy do rozgrywania począwszy od roku 2019 wspólnych wyścigów. Po opuszczeniu serii przez Mercedesa, warunkiem dalszego zaangażowania Audi w DTM jest to, że od sezonu 2020 pozostaną w niej przynajmniej trzy marki.

„W Formule E demonstrujemy naszą ‘Przewagę dzięki technice’ w dziedzinie e-mobilności” – mówi Peter Mertens, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Jednocześnie kontynuujemy rozwój naszych własnych silników spalinowych. Czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki o pojemności dwóch litrów, to optymalna mieszanka wydajności i najwyższej sprawności. Począwszy od sezonu 2019 będą one wykorzystywane w ‘Class One’. W ten sposób DTM, podobnie jak Formuła E, wniesie swój wkład w rozwój wersji produkcyjnych.”

Szef Audi Motorsport Dieter Gass dodaje: „Jestem przekonany, że zaangażowanie w te dwie serie wyścigów stawia nas w dobrej pozycji. Zdobycie mistrzostwa świata w klasyfikacji zespołowej Formuły E od razu w pierwszym sezonie startów dowiodło, że jesteśmy ekspertami w e-mobilności. Oczywiście chcemy kontynuować ten sukces i stawiać czoła nowym rywalom. Widzimy też ogromny potencjał w DTM, w które wchodzimy z technologiami przyszłości, takimi jak nowe, turbodoładowane silniki. Jeśli chodzi o trzeciego producenta, którego wymaga rywalizacja, wierzę w to, że szef DTM Gerhard Berger sprowadzi go najpóźniej w sezonie 2020.”/oprac. ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Formuła E, wyścigi samochodów turystycznych DTM

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.