Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
„Angliki” wciąż ze zwyżkami w przypadku OC
kalendarz 26/03 2016

„Angliki” wciąż ze zwyżkami w przypadku OC

Finanse / Ubezpieczenia / slider

W porównaniu z pojazdami z kierownicą po lewej stronie, średnie stawki OC są obecnie trzykrotnie wyższe.

Od sierpnia ubiegłego roku można rejestrować samochody sprowadzone z Wysp Brytyjskich, czy Irlandii. Wystarczy przystosować reflektory do ruchu prawostronnego, przerobić lusterka wsteczne i zmienić prędkościomierz na wyskalowany w kilometrach. Po spełnieniu tych warunków „anglik” przejdzie pomyślnie badanie techniczne. Warunkiem dopuszczenia do ruchu jest jeszcze obowiązkowe ubezpieczenie OC. Z analizy cen OC przeprowadzonej przez CUK Ubezpieczenia wynika, że polisy OC na „angliki” są nieznacznie droższe niż 4 miesiące temu.

W stosunku do pojazdów z kierownicą po lewej stronie, średnie stawki OC są obecnie trzykrotnie wyższe. Bez wątpienia czynnikami wpływającymi na taką decyzję ubezpieczycieli są potencjalnie wyższe koszty napraw oraz większe prawdopodobieństwo wystąpienia szkód. – mówi Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia. Mimo, iż wiele mówiono o zalewie polskich dróg samochodami z Wielkiej Brytanii, nikt póki co nie publikuje statystyk, które jasno przedstawiają ile aut z kierownicami po prawej stronie zarejestrowano w Polsce od sierpnia. Nie wiadomo także jak wygląda liczba wypadków i kolizji z udziałem tego typu pojazdów.

Eksperci CUK porównali szczegółowe informacje od towarzystw oferujących ubezpieczenia dla „anglików”.  Ubezpieczając pojazd Vauxhall Insignia Hatchback z 2008 r, z silnikiem 1.8, brytyjskiego odpowiednika Opla – w opcji z kierownicą z prawej strony, polscy kierowcy muszą liczyć się zarówno ze zwyżkami jak i kalkulacjami bazującymi na indywidualnej ocenie towarzystwa. W porównaniu do października 2015 r. ceny OC dla samochodów sprowadzanych z Wielkiej Brytanii, w niektórych przypadkach nieznacznie wzrosły, w innych natomiast odnotowano minimalne spadki, czy brak jakichkolwiek zmian.

Za obowiązkowe OC właściciel 8-letniego Vauxhalla zapłaci obecnie średnio 2385 zł, jeszcze cztery miesiące temu średnia składka wynosiła 2320 zł. Różnice w cenach pomiędzy poszczególnymi towarzystwami mogą sięgać nawet 2 tys. zł. Aby lepiej zobrazować różnice w cenach polis, porównano oferty 6 przykładowych ubezpieczycieli prezentujących różne podejście do ubezpieczenia pojazdów z kierownicą po prawej stronie.

W ubezpieczeniu rocznym oferowanym przez Uniqa użytkowanie określane jest jako pojazd wykorzystywany do celów specjalnych, co wiąże się ze średnią składką w wysokości 2676 zł, jeszcze w październiku było o 100 zł taniej.

Gothaer posiada w swojej ofercie całoroczne ubezpieczenie dla „anglika”, a za polisę Insignii kierowcy zapłacą średnio 2131 zł.  W tym przypadku odnotowano minimalne spadki jeśli chodzi o ceny z października 2015 r.

Compensa zwraca uwagę na dane pojazdu. Na cenę polisy wpływa fakt, że pojazd został sprowadzony i z której strony jest kierownica. Ubezpieczenie zawierane jest na 12 miesięcy. Właściciel Vauxhall’a Insigni zapłaci tu średnio 1713 zł. W Warcie początkowo „angliki” traktowane były tak samo jak samochody produkowane na ruch prawostronny – bez zwyżki. Ulgowe traktowanie dobiegło końca, obecnie średnia stawka wynosi 3020 zł, o prawie 200 zł więcej niż pod koniec ubiegłego roku.

Najkorzystniej auto z kierownicą po prawej można ubezpieczyć w Allianz i MTU gdzie „angliki” traktowane są tak samo jak samochody produkowane na ruch prawostronny - bez zwyżki. W tym przypadku średnie składki wynoszą odpowiednio 687 zł (w przypadku Allianz) oraz 625 zł (w przypadku MTU).

W 2016 r. mogą być wciąż odczuwalne konsekwencje wprowadzenia wytycznych dotyczących likwidacji szkód, co może doprowadzić do kolejnych podwyżek, także dla posiadaczy tzw. anglików. - dodaje Maciej Kuczwalski. Decydujące mogą w tym przypadku okazać się statystyki, które pokażą jaka jest skala zjawiska importu tego typu aut do Polski. Jeśli okaże się ono marginalne, może towarzystwa zmienią swoją politykę w stosunku do zwyżek.

Wyraźnie widać, że w zależności od towarzystwa ceny OC dla tego samego auta również różnią się od siebie. Decydując się na kupno „anglika”, szukając oszczędności, warto przed zakupem ubezpieczenia porównać ceny polis u różnych ubezpieczycieli.

 źródło: CUK Ubezpieczenia

Zobacz podobne artykuły:

400-tysięczny egzemplarz DS 3
kalendarz 10/12 2016

400-tysięczny egzemplarz DS 3

Wiadomości / News

2016.12.10

Jubileuszowy DS 3 hatchback trafił w ręce właścicielki. Czterystutysięczny egzemplarz DS 3 hatchback, który kilka tygodni temu zjechał z taśmy produkcyjnej zakładu PSA w Poissy (Francja), zo...
Lexus CT200h Prestige - Alternatywa
kalendarz 09/12 2016

Lexus CT200h Prestige - Alternatywa

Testy / Testy

2016.12.09

Napędy hybrydowe ostatnimi czasy stają się coraz popularniejsze. Lexus CT 200h pokazuje, że nie jest to dzieło przypadku. Hybrydowy Lexus jest można powiedzieć przedstawicielem klasy kompaktow...
Jubileuszowy start Kajetanowicza w Rajdzie Barbórka
kalendarz 09/12 2016

Jubileuszowy start Kajetanowicza w Rajdzie Barbórka

Wiadomości / Moto sport

2016.12.09

W tym roku to już 10. start Kajetana Kajetanowicza w Barbórce. Po zakończeniu sezonu w sportach samochodowych kibiców czekają jeszcze emocje związane z rywalizacją na odcinkach specjalnych w W...
Najnowsze artykuły:
Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Wiadomości / Wydarzenia

2017.11.24

22 listopada br. w Warszawie, po raz dziewiąty odbyły się targi motoryzacyjno – biznesowe Fleet Market.
Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Wiadomości / Moto sport

2017.11.23

W Barbórce Cieszyńskiej za kierownicą Opla Adama R2 wystartuje Maciej Lubiak, a na prawym fotelu usiądzie Tomasz Borko.
VW Golf R rywalem Audi RS3?

VW Golf R rywalem Audi RS3?

Moto fanatyk / Tuning

2017.11.23

Mercedes-AMG A45 i Audi RS3 Sportback mają wyraźną przewagę mocy nad jednym z najpopularniejszych kompaktów - Volkswagenem Golfem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.